تعداد زیادی ابزار مناسب برای بازاریابی وجود دارد که میتوان از آنها استفاده کرد. بعضی از این ابزارها به بودجه و هزینه نسبتا زیادی نیاز دارد و بعضی دیگر نیاز به هزینه زیادی ندارد ولی مهمتر از هزینه این است که برای همه این روشها باید درست عمل کرد. راه دیگر بهرهگیری از محتوای نادیداری در کالبد دیداری است. آبشخور این کار میتواند هر چیزی از ارائههای شما تا دادههای خامتان باشد. موضوع جالب توجه این است که میتوان از قدرت بصری مشتریان در جهت بازاریابی بهترین استفاده را برد و پیام مناسب را در کمترین زمان به آنها رساند. میتوان از ابزار مختلف برای دیداری کردن هر چیزی که در سرمان میگذرد استفاده کرد.
در این زمینه، ابزارهای بسیار زیاد و خلاقانهای وجود دارد که در اینجا یکی از ابزارهای کمهزینه اما موثر در بازاریابی را مورد بحث قرار داده و بررسی میکنیم که چگونه میتوان از آن به بهترین شکل استفاده کرد.
کارت ویزیت میتواند ابزار فوقالعادهای برای بازاریابی و جذب مشتریان جدید باشد. بسیاری از مشتریان ممکن است کارت ویزیت را فقط نگاهی انداخته و آن را دور بیندازند؛ شاید دلیلش این باشد که کارت ویزیت ما فقط شامل نام و آدرس و نام شرکت بوده است.
اما میتوانید با عناوین جذبکننده باعث جلب توجه مشتری آینده خود شوید. کارت ویزیت میتواند مانند یک رسانه عمل کند، همین ابزار بازاریابی کوچک که خیلی وقتها بیاهمیت یا کم اهمیت در نظر گرفته میشود میتواند روی آینده ارتباطهای کاری تاثیر بالایی داشته باشد. یکی از ابزارهای به صرفه در بازاریابی که هنوز هم بسیار مورد استفاده قرار میگیرد کارت ویزیت است.
مهمترین موضوع در این زمینه این است که میتوان برای کاهش هزینههای بازاریابی خدمات خود را در کارت ویزیت نوشت؛ برای جلب توجه مشتریان بالقوه باید کارت ویزیت شکیل و کاملا واضح باشد حتی میتوان از کارت ویزیت برای ترغیب مشتریان به خرید استفاده کرد بهعنوان مثال میتوان با نوشتن جملاتی، افراد را ترغیب به خواندن و نگه داشتن کارت ویزیت خود کرد و در نهایت آنها به مشتریان ما تبدیل میشوند. کارت ویزیت ابزار مهم و قدرتمندی است که باید حتما همراه محصولات به مشتریان تحویل داده شود.
امروزه تعداد زیادی کارت ویزیتهای جالب و دارای طرح خلاقانه در بازار یافت میشوند، اما متاسفانه بسیاری از آنها به اندازه کافی تاثیرگذار نیستند. بنابراین اطلاعات و پیامی که یک کارت ویزیت میتواند به بیننده منتقل کند بسیار حائز اهمیت است و قبل از اینکه به دنبال طرحهای مختلف و زیبا برای کارت ویزیت خود باشیم باید مطمئن شویم که همه جزییات برای تماس با شرکت در این کارت گنجانده شده است. یکی از به صرفهترین روشهای بازاریابی کارت ویزیت است. این کارت ساده معمولا شامل اطلاعات کاملی برای تماس با شماست یا شاید بهتر باشد بگوییم کارت ویزیت حاوی یک پیغام ساده برای ترغیب مشتریان به تماس با شماست.
در جامعهای اشباعشده از ارتباطات، مصرفکنندگان تعداد اندکی از شعارهای تبلیغاتی را به خاطر میسپارند مهم هم نیست که چقدر زیرکانه انتخاب شده باشند. واژهها مهم هستند اما بدون کمک نیروی پیش برنده تصاویر، به سختی به ذهن مخاطب راه پیدا میکنند. جایگاه هر شرکت، یک مفهوم کلامی یا همان میخ است و ابزاری که این میخ را به ذهن مصرفکننده فرومیکند، چکش بصری است. از آنجا که تصاویر قدرت احساسی دارند و نوشتهها یا پیامهای شنیداری فاقد این قدرت هستند ایده کلامی باید وجههای تصویری پیدا کند تا بتواند در ذهن مصرفکننده نفوذ کند؛ کارت ویزیت با طراحی و مطالب مناسب میتواند در این راستا بسیار ارزشمند بوده و عملکرد مناسبی داشته باشد.