شاید مهمترین فاکتور بقای شرکتها، فروش محصولشان باشد. همین عامل است که کارشناسان هر روز به دنبال تکنیکهایی هستند که بتوانند به شیوههای فروش توسط عاملان فروش شرکتها کمک کنند اما بازار ایران تاحدودی با تمام بازارهای دنیا فرق دارد؛ مدیران فروشی که در این بازار فعال هستند در اکثر مواقع میگویند که تکنیکهای فنی و علمی در ایران جواب نمیدهد و باید سراغ شیوههای سنتی رفت اما در بسیاری از موارد مهم نیست که چه تکنیک فروشی استفاده شود، مهم لبخندی است که یک مدیرفروش به همراه محصولش به مشتریان هدیه میکند. لبخند زدن یکی از نخستین مشخصههای دوستی و آرامش است و یک راه ساده برای ارتباط با مشتریان مختلف با قومیتهای متفاوت که در نقاط گوناگون کشور حضور دارند.
رایان سیلو، یکی از نویسندگان معروف در حوزه فروش میگوید: «لبخند یکی از داراییهای باارزش برای فروشندگانی است که به دنبال راهی برای ساختن ارتباطات بهتر با مشتریان و فروش بیشتر هستند» در این میان نوع لبخند نیز اهمیت دارد. لبخندی تاثیرگذار است که صداقت را نیز همراه خود به مشتری منتقل کند. اگر لبخند تصنعی و از سراجبار باشد، بیشتر از آنکه به فروش کمک کند، موجب تخریب آن خواهد شد. علاوه بر موارد گفته شده، این تکنیک ساده فروش میتواند یکی از بهترین روشها برای مدیریت شرایط سخت، کشمکشها و اعتراضات مشتریان باشد. پس اگر فروشندگان از مشتری کلمه «نه» را شنیدند یا در بستن قراردادی ناموفق بودند، بهتر است نخستین مکانیزم آنها در برابر این اتفاق، لبخند زدن باشد.