نوع پوشش اهمیت زیادی در محیط کار دارد، زیرا نخستین قضاوت آدمها در مورد یکدیگر براساس نوع پوشش آنهاست. مهمتر اینکه در بسیاری از مناسبات تجاری و جلب رضایت مشتری، نوع پوشش طرفین میتواند بهعنوان گزینهای اقناعی به کار گرفته شود. در این گزارش نوع لباس متناسب با چند شغل را میخوانید.
کار تبلیغاتی
کسی که مشغول فعالیت در بخشهای تبلیغاتی مانند چاپ روزنامه یا بنرها یا تبلیغات تجاری یا حتی مغازه لباسهای سنتی است، باید حتما مطابق با مد روز لباس بپوشد و این مهم است که در ابتدا با توجه به نوع شغلی که دارد بهصورت کاملا حرفهای به مدل لباسهایی که میپوشد دقت کند.
آشپز
کسانی که در این حوزه فعالیت میکنند چون دائما در زمان فعالیت خود روی پا ایستادهاند، بنابراین پیشنهاد میشود که یک دست لباس راحت را برای کار خود انتخاب کنند. مخصوصا کفش آنها بهتر است از جنس کتانی باشد تا وقتی زیاد میایستند خیلی زود احساس خستگی نکنند.
طراح لباس
کسی که طراح لباس است در ابتدا باید در مدل و شیوه لباس پوشیدن خود دقت کافی داشته باشد، زیرا هر کسی بعد از آنکه متوجه شغل او میشود در نگاه اول به تیپ و لباسهای او چشم میدوزد. نکته اساسی آن است که درست انتخاب کردن ترکیب رنگها در اینجا بسیار مهم است. شیک بودن از مشخصههای یک طراح است. یک کت شیک و به رنگ شاد، یک شلوار از جنس نخی و تقریبا همرنگ کت و یک بلوز تقریبا ساده و در آخر یک کیف کوچک قابل حملونقل میتواند از هر کسی یک طراح ماهر بسازد.
وکیل
کسی که کار وکالت انجام میدهد باید لباسهای بسیار شیک و تقریبا مجلسی به تن کند. بهترین لباس برای او یک دست کت و شلوار بسیار شیک است. چنین شغلی او را مجبور میکند که کلا از پوشیدن لباسهای اسپورت صرف نظر کند.
بوتیکدار
هنگامی که شما صاحب یک فروشگاه هستید، باید دقت داشته باشید که نوع و مدل لباسی که خودتان به تن دارید نه تنها برای مشتری بسیار مهم است، بلکه در مقدار فروش شما هم تاثیر به سزایی دارد. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید لباسی که اکنون در محل کار به تن دارید مورد پسند اکثر مشتریهایتان خواهد بود. همیشه انتظاری که از بوتیکدار میرود این است که لباسهایی شاد و جذاب بپوشد تا مشتری بتواند تصویری از به اصطلاح «تنخور» لباسهای بوتیک در ذهن خود مجسم کند.