كوكاكولا با تبلیغ Coke Zero به شكلی غیرمنتظره از سطح بالاتری از تبلیغات رونمایی میكند. این كمپین به تصویر یا صدا نمیپردازد بلكه با ایجاد یك بیلبورد قابل آشامیدنی، طعم و مزه تبلیغ میشود. كوكاكولا همراه با آژانس تبلیغاتی Ogilvy & Mather یك كمپین كلی راه انداخت كه در آن میتوانید عینا به نوشیدن نوشابه از روی بیلبورد، تلویزیون، آگهی چاپی یا حتی رادیویی بپردازید.
برای تشویق عده بیشتری از افراد به امتحان Coke Zero، كارمندان كوكاكولا یك بیلبورد ساختند كه این نوشیدنی را به هزاران طرفدار كوكاكولا هدیه میدهد. هدف از انجام این كار ریختن Coke Zero برای مخاطبانی گسترده در سرتاسر كشور و ایجاد نخستین آگهی بازرگانی قابل آشامیدنی در جهان است.
شما چگونه یك آگهی بازرگانی قابل آشامیدنی میسازید؟
یك آگهی تبلیغاتی قابل آشامیدنی این تصور را در ذهن شما به وجود میآورد كه شما واقعا میتوانید طعم كمپین را بچشید. به همین دلیل كارمندان كوكاكولا با همكاری برنامه تشخیص موسیقی «Shazam»، به مخاطبان برای لذت بردن از Coke Zero با كمك فناوری یاری میرسانند. با shazam كردن آگهی تبلیغاتی، بینندگان شاهد ریختن Coke Zero در نمایشگر گوشیهای هوشمند خود هستند كه پس از پر شدن یك لیوان امكان دریافت یك Coke Zero رایگان واقعی در خردهفروشیهای بزرگ ایالات متحده آمریكا به وجود میآید.
این ایده چه در خانه، چه در یك كنسرت، یا حتی میان 80 هزار نفر كار میكند. در این مورد با وجود شنیدن صدا مثل یك آگهی رادیویی، با استفاده از Shazam میتوان به صدای ریختن Coke Zero درون یك لیوان گوش داد و نوشابه رایگان خود را دریافت كرد. حتی یك پیام در توییتر حاكی از ریخته شدن Coke Zero نیز برای دادن یك شیشه نوشابه كوكاكولا بهدست مردم كافی بود. به این ترتیب كل كمپین به یك ایده خلاقانه برای تبلیغ یك محصول همیشه محبوب به روشی موثر و مدرن تبدیل شد.
كوكا كولا و آژانس تبلیغاتی Ogilvy & Mather تصمیم گرفتند تا محصول فوق را به دست مخاطبانی واقعا گسترده برسانند. این واقعیت برای اثبات چنین مشاركتی كافی است كه كمپین با حضور در همه رسانههای سنتی و آنلاین، افراد در سنین مختلف را هدف قرار میدهد. هدف از برگزاری این كمپین، دسترسی به همه عاشقان كوكاكولا یا علاقهمند كردن آنها با راهاندازی چنین كمپین خلاقانهای با سبك خاص ارائه به این قبیل افراد است. خواه آنها از Shazam برای درخواست نوشیدنی مورد علاقه خود استفاده كنند یا تنها از كنار بیلبورد قابل آشامیدنی عبور کنند، تاثیرگذاری كمپین بسیار زیاد بود و مخاطبان را یک بار دیگر با جادوی بازاریابی تجربی به سوی خود جذب كرد. به گفته كوكاكولا، از این پس هر وقت تشنه شدید، یك آگهی تبلیغاتی را بنوشید.
دستاندرکاران
آژانس تبلیغاتی: Ogilvy & Mather، ایالات متحده آمریکا
مدیر ارشد خلاقیت: کورینا فالوسی
افراد خلاق: آندراس هاف، ایب باگینسکی، جان پاز
مدیر جهانی برنامهریزی: کالین میچل
مدیر برنامهریزی گروه: کریستین بائک