پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بورس تهران در نخستین روز معاملات به تفاهم هسته‌ای ایران و گروه 1+5 واکنش مثبتی نشان داد چنان‌که بازار سهام با افزایش شدید تقاضا مواجه شد و به دلیل تاثیرپذیری اکثر شرکت‌های بورسی از نتایج مذاکرات، با ورود نقدینگی و افزایش قیمت سهام شرکت‌ها روبه‌رو شد. شرکت‌های بانکی و خودرویی که از ابتدای سال با اقبال سهامداران مواجه شده بودند، بعد از انتشار بیانیه لوزان بیشترین تقاضای خرید بازار را به خود اختصاص دادند به‌طوری‌که سهام بانک صادرات از صف خرید یک میلیاردی برخوردار شد.

بورس تهران که به دلیل خوش‌بینی ناشی از مذاکرات روند صعودی خود را از روزهای ابتدایی سال آغاز کرده بود، بعد از اعلام رسمی تفاهم هسته‌ای روند جهشی خود را شدت داد و با 2 هزار و 99 واحد رشد پس از عبور از ارتفاع 66 هزار واحدی توانست از کانال 67 هزار واحدی نیز فراتر رود و در نهایت در ارتفاع 67 هزار و 827 واحدی ایستاد. به باور کارشناسان، هرچند هنوز توافق نهایی در مذاکرات هسته‌ای حاصل نشده، با این حال ریسک ناشی از تحریم‌ها که بر صنایع و شرکت‌ها اثرگذار بوده با نتایج منتشر شده از مذاکرات لوزان کمرنگ‌تر شده است.

صنایع مورد توجه سهامداران در هفته‌های پیش‌رو

سهامداران بورس در هفته‌های پیش‌رو به سراغ صنایعی خواهند رفت که طی سال‌های اخیر از وضعیت تحریم‌ها لطمه دیده‌اند و برداشته شدن تحریم‌ها می‌تواند این صنایع یا شرکت‌ها را به ثبات بازگرداند. در نخستین روز معاملات هفته صنایعی همچون بانکداری به دلیل لغو تحریم‌های سوئیفت، صنعت خودرو که از دو عامل برداشته شدن تحریم‌ها و کاهش نرخ ارز بهره‌مند می‌شود و می‌تواند با کاهش بهای تمام شده وضعیت بهتری را تجربه کند، صنعت لیزینگ به دلیل بهبود وضعیت فروش خودرو، صنعت حمل‌و‌نقل از محل لغو تحریم‌های کشتیرانی و قابلیت جابه‌جایی کالا در سطح بین‌المللی، صنعت دارو از محل واردات مواد اولیه و دسترسی آسان به ماده موثره دارو با کاهش قیمت دلار و صنعت بیمه و صنعت تجهیزات در صدر توجه قرار خواهند گرفت.

رشد 45 واحدی شاخص آیفکس

فرابورس ایران نیز شاهد افزایش شاخص بوده و شاخص کل آیفکس با 45 واحد افزایش به 766 واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به 61 هزار میلیارد تومان رسید و معامله‌گران فرابورسی تعداد 146 میلیون و 866 هزار برگه بهادار در قالب 10 هزار و 995 نوبت معامله و به ارزش 97 میلیارد تومان دادوستد کردند. نماد پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر را بر افزایش شاخص فرابورس داشته و نمادهای پتروشیمی مارون، پتروشیمی جم، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، پالایش نفت تهران و نفت ایرانول همگی در ارتقای شاخص فرابورس اثرگذار بودند.

با گروه‌های بازار سهام

گروه بانک و موسسات اعتباری بیشترین تاثیر را از نتیجه مذاكرات داشتند و روز گذشته تماما با صف‌های خرید همراه بودند به‌طوری‌كه بانک صادرات ایران صف خرید بیش از یك میلیاردی را به خود دید و با معامله ۹۵ میلیون سهم این نماد پرحجم‌ترین نماد معاملاتی گروه بود. پیش‌بینی می‌شود این گروه روند مثبت خود را برای روزهای متوالی ادامه دهد. گروه خودرو و ساخت قطعات نیز بیشترین تاثیرپذیری را از نتیجه مذاکرات داشتند و در ابتدای معاملات نخستین روز هفته، ایران‌خودرو، پارس‌خودرو و سایپا از صف‌های میلیونی برخوردار شدند و مورد تقاضای اهالی تالار شیشه‌ای قرار گرفتند. از آنجایی كه تمام نمادهای گروه با صف خرید همراه بودند، در نبود فروشنده معاملات كم‌حجمی در این گروه اتفاق افتاد به‌طوری‌كه با معامله ۳.۸ میلیون سهم، گروه بهمن پرحجم‌ترین نماد معاملاتی گروه بود.

صف‌های خرید گروه‌های بورسی

گروه فرآورده‌های نفتی نیز متاثر از روند كلی بازار و در ادامه روند صعودی روزهای گذشته گروه، تماما ‌در بازه مثبت معامله شدند و همگی با صف خرید همراه بودند كه با معامله ۲میلیون سهم، سرمایه‌گذاری صنعت نفت پرحجم‌ترین معاملات گروه را به خود اختصاص داد. گروه سرمایه‌گذاری نیز همسو با روند بازار سهام تماما با صف خرید همراه بودند. نمادهای سرمایه‌گذاری خوارزمی، سرمایه‌گذاری صنعت بیمه و سرمایه‌گذاری سایپا توسط حقوقی‌ها ‌به میزان حجم مبنا معامله شدند. با معامله ۴ میلیون سهم، سرمایه‌گذاری خوارزمی پرحجم‌ترین نماد معاملاتی گروه بود كه با صف خرید ۱۳۴ میلیونی معاملات روز را به پایان رساند.

صف خرید در تمام نمادهای گروه انبوه‌سازی

در گروه انبوه‌سازی معاملات مثبت و صف خرید تمام نماد‌های گروه را شاهد بودیم. با معامله ۳ میلیون سهم، شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه نماد پرحجم گروه بود. در گروه محصولات شیمیایی، پارس پامچال تنها نماد منفی گروه بود و سایر نمادهای گروه همگی با صف خرید معاملات را به پایان رساندند. با معامله ۱۰ میلیون سهم، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان نماد پرحجم گروه بود. در گروه فلزات اساسی، فولاد امیركبیركاشان و آلومراد نمادهای منفی گروه در پایان معاملات بودند. در عین حال آلومراد طی معاملات روز گذشته نوسانی بود. با معامله ۱۱ و ۱۰ میلیون سهم به ترتیب فولاد خوزستان و فولاد مبارکه اصفهان نمادهای معاملاتی پرحجم گروه بودند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/o4j17UrC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه