دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
زنگنه پس از دیدار با کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا:

قرارداد فروش ٧٠٠ هزار بشکه نفت با اروپایی‌ها امضا شد

8 سال پیش ( 1395/1/28 )
 

وزیر نفت از امضای قرارداد فروش ٧٠٠ هزار بشکه نفت به کشورهای اروپایی خبر داد و گفت: اتحادیه اروپا ایران را شریک معتبر و قابل اعتماد برای تامین انرژی می‌داند.

به گزارش شانا، بیژن زنگنه بعدازظهر دیروز پس از دیدار با میگل آریاس کانته، کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه درباره چگونگی تسهیل روابط میان ایران و اتحادیه اروپا بحث و گفت‌وگو شد، افزود: آنها بسیار علاقه‌مند همکاری بلندمدت با ایران هستند و تهران را شریک معتبر و قابل اعتماد برای تامین انرژی می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه حدود ١٠٧ سال از عرضه نفت و گاز از سوی ایران می‌گذرد و در این مدت هیچ‌گاه از سوی ایران مشکلی برای عرضه به‌موقع و کافی انرژی ایجاد نشده است، تصریح کرد: اروپایی‌ها می‌توانند روی منابع انرژی ایران حساب کنند.

زنگنه با بیان اینکه اتحادیه اروپا برای همکاری با ایران در بخش انرژی علاقه‌مند است، تصریح کرد: قرار است گفت‌وگویی دائمی میان ایران و اتحادیه اروپا سازماندهی شود که به‌زودی این گفت‌وگوها برای عرضه بهتر نفت و گاز ایران به اروپا و همین‌طور سرمایه‌گذاری شرکت‌های اروپایی با حمایت دولت‌های آنها در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران آغاز می‌شود.

وزیر نفت با بیان اینکه در این دیدار افزون بر کلیات، اندکی درباره جزئیات مذاکره شد و تصمیم گرفتیم که به جای یک کار کوتاه‌مدت و تبلیغاتی، اصل را بر همکاری دراز مدت و پایدار قرار دهیم، افزود: قرار است بیانیه‌ای مشترک از سوی ایران و اتحادیه اروپا منتشر شود.

وی حضور کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا را نشانه علاقه‌مندی آنها به توسعه روابط با ایران در بخش انرژی، تامین انرژی و متنوع کردن منابع تامین انرژی عنوان کرد و افزود: در ایجاد یک رابطه، جنبه سود نقش مهمی دارد و هدف از معامله با اروپا سود بردن است و ایران به‌عنوان شریک راهبردی به آن نگاه می‌کند.

زنگنه در این خصوص که ایران هم‌اکنون چه میزان نفت خام به اروپا صادر می‌کند، افزود: ایران هم‌اکنون قرارداد ٧٠٠ هزار بشکه نفت را با اروپا منعقد کرده است اما همه این میزان هنوز برداشت نمی‌شود؛ فکر می‌کنم ظرف چند ماه آینده به این عدد برسیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VgFOEpwX
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه