سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم پس از انجام بررسی و پیگیری‌های متعدد صورت گرفته از سوی دبیرخانه شورای عالی مبارزه با پولشویی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی، در صورت تأیید این قانون از سوی شورای نگهبان، ضمن تطبیق استانداردها و الزامات بین‌المللی منتشر شده از سوی صندوق بین‌المللی پول (IMF)، گروه ویژه اقدام مالی (FATF) و نیز کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم، عضویت جمهوری اسلامی ایران در گروه‌های اوراسیا EAG)) و اگمونت (EGMONT) محقق خواهد شد.

بنابراین گزارش، با تصویب قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم در مجلس شورای اسلامی، همچنین، امکان لغو بیانیه‌ها و شرایط غیر‌منطقیِ محدود‌کننده روابط کارگزاری موسسات پولی و مالی ایرانی به بهانه عدم جرم‌انگاری تأمین مالی تروریسم در جمهوری اسلامی فراهم می‌آید. گفتنی است، «لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم» در 19 بهمن 1390 در صحن علنی مجلس تصویب شد.  بنا بر این گزارش، مصوبه مذکور، پس از بررسی توسط شورای نگهبان، به دلیل «عدم رعایت بند (2) اصل 158 قانون اساسی» به مجلس شورای اسلامی عودت داده شد تا با ارسال آن به قوه قضاییه، تشریفات لازم را در این زمینه طی کند که با عنایت به اهمیت موضوع، پیگیری اظهارنظر قوه قضاییه در این خصوص در دستور کار شورای عالی مبارزه با پولشویی قرار گرفت.

این گزارش می‌افزاید: در این راستا مکاتبات متعددی از سوی وزرای امور اقتصادی و دارایی و دادگستری و رییس کل بانک مرکزی با قوه قضاییه درخصوص لزوم تسریع در تأیید این لایحه با قوه قضاییه صورت گرفت که سرانجام پس از مکاتبات و پیگیری‌های متعدد در این خصوص، در بهمن ماه سال 1393 طی جلساتی با حضور معاون حقوقی قوه قضاییه، مدیرکل تنقیح قوانین و مقررات و کارشناسان قوه قضاییه و نمایندگان مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی و بانک مرکزی، موارد مدنظر درخصوص اصلاح لایحه، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و لایحه با اصلاحاتی به مجلس شورای اسلامی ارجاع شد. بر این اساس، با ارجاع لایحه به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و با پیگیری‌های مکرر از سوی شورای عالی مبارزه با پولشویی، با محوریت وزارت اقتصاد و بانک مرکزی، طی جلسات متعددی، اصلاحات مدنظر قوه‌قضاییه در کمیسیون مربوط نهایی شد و سرانجام در 31 تیرماه سال‌جاری، به تصویب نهایی مجلس شورای اسلامی رسید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/k94YJXcv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه