چهارشنبه, ۷ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Wed, 27 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

شهردار تهران با اشاره به نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش آلودگی هوا و صوت گفت: حمل‌و‌نقل عمومی ستون فقرات مبارزه با آلودگی هوا و آلودگی صوتی است و مهم‌ترین اصل در بحث توسعه حمل‌و‌نقل عمومی نیز گسترش شبکه ارتباطی مترو است. به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف روز گذشته در آیین افتتاحیه سومین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا افزود: آلودگی هوا و صوتی با زندگی مردم ارتباط مستقیم دارد و تداوم پدیده آلودگی هوا وصوتی به‌عنوان یک چالش بزرگ و منفعل شدن مدیران به بروز یک فاجعه ملی در کشور منجر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه حل معضل آلودگی هوای تهران نیازمند برنامه‌ریزی و کار منسجم است، اظهار کرد: شناخت دقیق موضوع و بررسی کارشناسی جزییات پدیده آلودگی هوا نیاز اصلی برای برنامه‌ریزی در راستای حل ریشه‌ای این معضل است. قالیباف گفت: بررسی‌های کارشناسی شهرداری تهران نشان می‌دهد که نوع انرژی و نحوه مصرف آن از جمله عوامل اصلی و قابل توجه در بحث آلودگی هواست که باید به‌صورت دقیق و کارشناسی مباحث مربوط به کیفیت انرژی و میزان مصرف آن مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

شهردار تهران ادامه داد: موارد مختلفی از جمله کیفیت سوخت تولیدی، نوع و حجم مصرف با درنظر گرفتن جنبه‌های فرهنگی و صنعتی در برنامه‌ریزی برای حل معضل آلودگی هوا، بسیار مهم و قابل توجه است. وی خاطرنشان کرد: برای برنامه‌ریزی در زمینه کاهش میزان آلودگی هوا، توجه به نقش وسایل متحرک از اولویت بیشتری نسبت به وسایل آلاینده ثابت برخوردار است. قالیباف با تاکید بر اینکه باید در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها به موضوع عدم تولید آلاینده‌ها بیشتر توجه کنیم، تصریح کرد: همه مردم و مسئولان باید نسبت به موضوع ایجاد آلودگی‌های صوتی و آلاینده‌های جوی، احساس مسئولیت کنند.

شهردار تهران همچنین از اقدامات موثر وزارت نفت در سال‌های اخیر برای افزایش کیفیت سوخت مصرفی در کشور تقدیر کرد و افزود: هرچند اقدامات خوبی در زمینه تولید سوخت انجام شده، اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم. به گفته قالیباف، دربحث آلودگی هوا، مباحث فرهنگی و ضعف قوانین نیز نقش تعیین‌کننده‌ای دارند که دراین زمینه نیاز به اصلاح برخی قوانین وهمچنین فرهنگ‌سازی درراستای رفتارهای ترافیکی مردم داریم.

60 درصد بودجه شهرداری در حوزه حمل‌و‌نقل عمومی 

شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری در حوزه مدیریت حمل‌و‌نقل عمومی شهر تنهاست، گفت: باوجود این موضوع اقدامات بسیار خوبی در حوزه حمل‌و‌نقل عمومی شهر انجام شده است. قالیباف افزود: 60 درصد از بودجه شهرداری تهران طی شش سال اخیر به حوزه حمل‌و‌نقل عمومی اختصاص یافته است. وی ادامه داد: در شهرداری 72 درصد از بودجه به بحث‌های زیرساختی و توسعه شهری و کمتر از 30‌درصد آن به هزینه‌های جاری و نگهداری اختصاص می‌یابد. قالیباف اظهار کرد: در حال حاضر متوسط ساخت مترو از 2.5 کیلومتر در سال به 22 کیلومتر در سال افزایش یافته است. وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم تا پایان سال از خط سه مترو بهره‌برداری کنیم، بیان کرد: در سه سال پیش‌رو تلاش می‌کنیم مترو در تهران به اندازه تاریخ فعالیت گذشته خود، توسعه پیدا کند.

به گفته شهردار تهران، در حال حاضر بیش از 600 کارگاه در حوزه مترو شهر تهران فعالیت می‌کنند و یکی از مشکلات شهرداری در این خصوص موضوع ساخت تونل، ریل، ایستگاه و واگن است. قالیباف با بیان اینکه زمان استاندارد برای انتظار در ایستگاه مترو 2.5 دقیقه است، اظهار کرد: در حال حاضر مسافران در ایستگاه مترو حدود 4.5 دقیقه منتظر می‌شوند. وی از دولت درخواست کرد به منظور صرفه‌جویی در بخش یارانه‌ها به شهرداری در زمینه تامین واگن‌های موردنیاز مترو کمک کند.

شهردار تهران تصریح کرد: مترو تهران درحال حاضر ظرفیت جابه‌جایی سه میلیون و 200 هزار مسافر را در روز دارد که در صورت افزایش تعداد واگن‌ها، این رقم به 9 میلیون نفر در روز خواهد رسید. وی با بیان اینکه مهم‌ترین منبع آلودگی در شهر تهران موتورسیکلت‌ها هستند، عنوان کرد: موتورسیکلت‌های کاربراتوری در هر کیلومتر 15میلی‌گرم تولید آلودگی می‌کنند در حالی‌که میزان آلودگی در موتورهای برقی صفر است.

قـــالیباف قیمت پـــایین موتورسیکلت و اختصاص حدود هفت میلیون تومان وام کم‌بهره و بدون بهره برای خرید را از جمله دلایل افزایش تعداد موتورسیکلت‌های کاربراتوری و به تبع آن افزایش آلودگی هوا در شهر تهران عنوان کرد. وی همـــچنین خــریداری اتوبوس‌های از رده خارج شده توسط دولت و استفاده از این اتوبوس‌ها به‌عنوان سرویس‌های اداری را نیز کاری نادرست و غیرمنطقی دانست. شهردار تهران تاکید کرد: اینجا درست همان نقطه‌ای است که همه در یک جهت حرکت نمی‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود کمپین آسمان آبی، زمین پاک را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: اجرای این کمپین نتیجه دو سال مطالعات علمی است و همه مردم باید در این زمینه به شهرداری کمک کنند تا شعار آسمان آبی، زمین پاک محقق شود.

تولید روزانه 8 تن ذرات معلق آلاینده در تهران

شهردار تهران گفت: روزانه هشت تن ذرات معلق و هشت هزار تن زباله سه عنصر حیاتی شهر یعنی آب، هوا و خاک را در تهران آلوده می‌کنند. وی خاطرنشان کرد: موضوع کاهش تولید زباله و تفکیک از مبدأ یکی از مباحث جدی مطرح شده در کمپین آسمان آبی و زمین پاک شهرداری تهران است. وی در ادامه حرکت بین خطوط سفید را مساوی با نجات جان انسان‌ها دانست و عنوان کرد: از اردیبهشت ماه سال جاری اشکالاتی که در سیستم شهری منطقه شش و هشت (به‌عنوان مناطق پایلوت اجرای کمپین آسمان آبی، زمین پاک) وجود داشت را اصلاح کردیم که خوشبختانه با رفع نواقص شاهد قانونمداری 70 درصد مردم بدون هیچ‌گونه اقدام نظارتی بوده‌ایم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pq43BuRJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتامحاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه