جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شبکه اجتماعی فیس بوک با صدور بیانیه ای رسمی اعلام کرد که رقمی معادل 6میلیارد دلار از سهام فروخته شده خود را در بورس اوراق بهادار مجددا از سهامدارانش خریداری می کند. این برنامه از ابتدای سال 2017 میلادی آغاز خواهد شد و طبق ادعای مدیران بزرگ ترین شبکه اجتماعی جهان محدودیت زمانی مشخصی برای آن درنظر گرفته نشده است.

اطلاعات موجود حاکی از آن است که برنامه محبوب ترین شبکه اجتماعی جهان برای خریداری سهام خود از سهامدارانش در راستای استراتژی اولویت سرمایه گذاری برای رشد و توسعه کسب و کار در بلند مدت صورت می پذیرد. همچنین فیس بوک با انتشار اطلاعیه جداگانه ای اعلام کرد که یاس اتوال، مدیر ارشد مالی این شرکت پس از 9 سال فعالیت در بزرگ ترین شبکه اجتماعی جهان بازنشست خواهد شد و براساس زمانبندی موجود 27 فوریه سال آینده میلادی آخرین روز کاری وی در فیس بوک خواهد بود.

شایان ذکر است که نخستین برنامه خریداری سهام فروخته شده به سهامداران توسط فیس بوک در شرایطی صورت می گیرد که این موضوع در میان شبکه های اجتماعی امری غیرمعمول بوده و اغلب این شبکه ها ترجیح می دهند نقدینگی خود را صرف رشد و توسعه کسب و کارشان کنند.

گمانه زنی های صورت گرفته توسط کارشناسان امور مالی حاکی از آن است که فیس بوک سرمایه ای معادل 26میلیارد دلار در اختیار دارد و به نظر می رسد فرآیند خرید سهام فروخته شده با استفاده از این سرمایه تحقق خواهد یافت. گفتنی است عملی شدن این برنامه در حالی به صورت رسمی اعلام می شود که ارزش سهام فیس بوک پیشتر و در سال جاری میلادی افتی 8درصدی را تجربه کرده و این شرکت به سهامداران خود هشدار داد که میزان درآمدهای آن در ماه های آینده کاهش خواهد یافت. از سوی دیگر بسیاری از فعالان حوزه فناوری اطلاعات براین باورند که با توجه به سرمایه گذاری بزرگ فیس بوک در سال 2017 میلادی، به میزان قابل توجهی از سود آن کاسته خواهد شد و چنین شرایطی می تواند بخش قابل توجهی از سهامداران آن را به فروش سهام شان متقاعد کند.

به نظر می رسد شبکه اجتماعی فیس بوک که این روزها با اتهامات جدی نظیر انتشار اخبار نادرست و کمک به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم شده است قصد دارد با سرمایه گذاری هنگفت در بخش های مختلف، به توسعه و گسترش فعالیت های خود پرداخته و نقایص موجود را اصلاح کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6Cd4aM8E
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه