رییس اداره توسعه بازار و امور فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: فعالان فرش مازندران از اینکه مارک و نشانی در کشور ندارند، نگرانند و اظهار گلایه میکنند. غلامرضا آقاگلزاده، در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: برندسازی کار یک روزه و یکساله نیست. تولید فرش دستباف با طرح مازندران سالهاست که توسط فعالان این عرصه، تعقیب و پیگیری میشود. فعالان فرش مازندران، خواهان ایجاد برند برای فعالیت خود هستند.
وی یادآور شد: تولید فرش دستباف با طرح مازندران سالهاست که توسط فعالان این عرصه، تعقیب و پیگیری میشود. اقداماتی نیز از گذشته در این زمینه انجام شده است.
آقاگلزاده، با اشاره به اینکه این طرح از سوی بسیج سپاه کربلای مازندران پشتیبانی میشود، افزود: قرار است تا پایان دی، طرح توجیهی فرش دستباف با طرح مازندران، تهیه و به معاونت بسیج کشور ارسال و در صورت تصویب نهایی، اجرایی شود. در صورت تصویب این طرح در معاونت بسیج کشور، طی فراخوانی از طراحان و دست اندرکاران دعوت میشود تا نسبت به ارائه طرح پیشنهادی در این زمینه اقدام و در نهایت، با انجام مراحل فنی و کارشناسی، طرح برتر، انتخاب و مبادرت به بافت، تولید، بازاریابی و فروش میشود.
وی با بیان ضرورت اجرای طرح گفت: این طرح خواست و آرزوی چندین ساله فعالان فرش مازندران بوده و جزو سند چشمانداز فرش استان نیز است. آقاگلزاده تصریح کرد: برای ایجاد برند تجاری به طی شدن زمان طولانی نیاز است. امید است این عملیات با موفقیت در آینده ادامه یابد تا فرش طرح مازندران برای سالهای آتی در بازارهای داخل و خارج بدرخشد.