پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

همگام با پیش بینی روز گذشته «فرصت امروز» روند کاهشی شاخص کل بورس روز دوشنبه متوقف شد و با 12 واحد رشد به ایستگاه 76 هزار و 522 واحد رسید. با این حال حجم معاملات به شدت پایین است. البته حجم پایین معاملات می تواند نوید روزهای خوبی را برای آینده داشته باشد، چرا که خیلی ها در این قیمت ها مایل به فروش نیستند و پتانسیل رشد وجود دارد. بازار سهام روز گذشته بازاری بی رمق و با کاهش محسوس حجم معاملات در اغلب نمادهای معاملاتی مواجه بود.

 فشار فروش دست از سر بازار برداشت

بازاری که به مدد حقوقی های سنتی خود، شاهد بیرون کشیدن شاخص کل بورس از فاز اصلاحی فرو رفته در آن بود. بازار سهام این روزها به شدت نمایشگر وضعیت رکود حاکم بر کسب و کار بوده و انتظار معامله گران برای پایان یافتن فضای کنونی شاید به بعد از اعلام گزارش های عملکرد شش ماهه شرکت ها متکی باشد. در این بین نحوه اطلاع رسانی برخی ناشران بورسی به بازار، به وجهه اعتماد در بازار خسارت زده و نقش نهاد ناظر را کمرنگ کرده است. در حال حاضر گردش نقدینگی های کوچک به صورت گروهی از سوی برخی در تک سهم ها به گردش درمی آید، بدون آنکه دلیل بنیادی مشخصی برای آنها وجود داشته باشد. در معاملات نماد شرکت ایـــران خــودرو، سهـامداران حقیقی بیش از ۷۰درصد خریدها را به خود اختصاص دادند و از طرفی بیش از ۹۰درصد عرضه ها را نیز حقیقی ها داشتند. همچنین در نماد معاملاتی زامیاد ۱۱میلیون و ۹۴۹هزار سهم توسط حقوقی ها خریداری شد و در طرف مقابل ۱۱میلیون و ۷۰۰هزار سهم نیز توسط آنها به فروش رسید.

رشد حجم و ارزش معاملات فرابورس

بازار فرابورس ایران در میانه هفته معاملاتی جاری دادوستد 341 میلیون و 506 هزار ورقه بهادار به ارزش بیش از یک هزار و 173 میلیارد ریال را تجربه کرد که این ارقام از افزایش محسوسی حکایت داشت. به موازات رشد متغیرهای حجم و ارزش معاملات فرابورس، پس از چند روز روند ریزشی شاخص کل، شاهد افزایش 4.4واحدی آیفکس نیز بودیم که به این ترتیب شاخص تا ارتفاع 797 واحدی بالا رفت. به ترتیب سه نماد «هرمز»، «شتران» و «شراز» در حالی بالاترین تاثیر مثبت را بر آیفکس گذاشتند که نماد «مارون» به اندازه یک واحد تاثیر منفی بر این شاخص داشت.

در بازار سهام فرابورس نیز افزایش محسوسی در حجم و ارزش معاملات را نسبت به روز گذشته شاهد بودیم، به طوری که 268میلیون سهم به ارزش 620 میلیارد ریال در این بازار مورد مبادله قرار گرفت که نسبت به روز گذشته رشد قابل ملاحظه ای را نشان می داد. نماد شتران در این بازار بالاترین حجم و ارزش معاملات را با نقل و انتقال نزدیک به 10 میلیون سهم تجربه کرد که ارزش آن بالغ بر 29 میلیارد و 585 میلیون ریال بود. همچنین در حالی نمادهای «کشرق»، «کپرور» و «سدبیر» تا سقف حداکثر 4.85درصد بالاترین میزان رشد قیمتی را در بازار سهام تجربه کردند که نمادهای «تلیسه»، «وگستر» و «ساینا» با بیشترین افت قیمتی روزانه سهام روبه رو شدند.

یکشنبه هفته آتی موعد سررسید اسناد خزانه اسلامی مرحله دوم

در جریان معاملات روز گذشته در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز بیش از 343 هزار ورقه بهادار دست به دست شد که ارزش آن بالغ بر 334 میلیارد ریال بود. در این بازار بیشترین حجم و ارزش معاملات به اوراق «اجاد1» اختصاص یافت. اوراق اجاره دولت مرحله اول در این روز به تعداد 156 هزار ورقه به ارزش بیش از 153 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت. پس از آن به ترتیب نمادهای «اخزا3»، «اخزا6» و «اخزا5» با بیشترین حجم و ارزش معامله روزانه اوراق روبه رو شدند تا در مجموع اسناد خزانه اسلامی مرحله دوم تا ششم امروز نقل و انتقال 156 هزار و 60 ورقه به ارزش بیش از 149 میلیارد ریال را تجربه کنند. امروز در پایان معاملات روز سه شنبه، نماد «اخزا2» به منظور پرداخت مبلغ اسمی اسناد در تاریخ 21 شهریورماه بسته خواهد شد.

طبق اطلاعیه مدیریت ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران، تمامی دارندگان این اوراق اعم از خریداران، پیمانکاران و دارندگان اسناد خزانه اسلامی باید نسبت به اعلام شماره حساب بانکی خود به یکی از کارگزاری های عضو فرابورس اقدام کرده باشند؛ چراکه مبلغ اسمی اسناد خزانه اسلامی مرحله دوم در سررسید مربوطه، صرفا به حساب بانکی معرفی شده دارندگان این اسناد که در سامانه تسویه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، ثبت شده باشد واریز خواهد شد.

ارتباط با نویسنده : sadrolgharavi@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/eLb1yJRU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه