پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رای هیات منصفه دادگاهی در امریکا در بیگناه شناختن قاتل «مایکل براون» نه تنها موجب برگزاری اعتراضات در فرگوسن شده، بلکه دیگر شهرها و ایالت‌های امریکا را نیز صحنه تظاهرت کرده است. به نقل از آسوشیتدپرس، نیویورک، میشیگان، و لس آنجلس از جمله ایالت‌هایی هستند که به موجب رأی شب گذشته هیات منصفه رسیدگی‌کننده به پرونده قتل مایکل براون، متشنج شده‌اند. هر چند در دیگر شهرها و ایالت‌های امریکا نیز اعتراضاتی انجام شده، اما اغلب این تجمعات مسالمت آمیز بوده و بدون هیچ گونه خشونتی پیگیری می‌شوند. 

در این میان شدت اعتراضات در فرگوسن به حدی رسیده که پلیس علاوه بر استفاده از گاز اشک آور مجبور به تیراندازی هوایی شد. در لس آنجلس نیز حدود ۶۰۰ نفر از معترضان قصد مسدود کردن آزادراه سانتا مونیکا را داشتند، اما درخواست مقامات از معترضان موجب شد تا آنها از تصمیم خود صرف نظر کنند. 

همچنین تصاویری در مورد به آتش کشیدن خودروهای پلیس در فرگوسن از سوی معترضان و بازداشت برخی از تظاهر‌کنندگان از سوی نیروهای امنیتی منتشر شده است. این وضعیت در حالی است که «باراک اوباما» رییس‌جمهور امریکا، از مردم خواسته اعتراضات خود را به‌صورت مسالمت‌آمیز پیگیری کنند. 

مایکل براون نوجوانی سیاه‌پوست بود که در مردادماه سال گذشته توسط پلیس امریکا به قتل رسید و پس از آن اغلب شهرهای امریکا به‌ویژه شهر فرگوسن در ایالت میسوری صحنه اعتراضات علیه خشونت پلیس امریکا شد. معترضان و خانواده براون انتظار داشتند که هیات منصفه رأی به گناهکار بودن افسر پلیسی دهد که با شلیک گلوله به سر مایکل، وی را به قتل رسانده اما این واحد قضایی شب گذشته رأی به بی‌گناهی پلیس داده و همین امر موجب آغاز دوباره اعتراضات در امریکا شد. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/OEgk89py
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه