یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
وزیر آموزش و پرورش در یک قدمی استیضاح

فانی سومین کارت زرد را از مجلس گرفت

8 سال پیش ( 1394/10/1 )
 

علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش سومین کارت زرد را از بهارستان نشینان دریافت کرد و در یک قدمی استیضاح قرار گرفت. نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح دوشنبه در نشست‌علنی پارلمان سوال مهدی موسوی‌نژاد نماینده دشتستان از علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش را مورد بحث و بررسی قرار دادند. قاضی‌پور در این سوال از وزیر آموزش و پرورش پرسید: چرا معلمان پیش‌دبستانی و شرکتی را استخدام نمی‌کنید؟ چرا زمان و سرفصل آزمون استخدامی را اعلام نمی‌کنید؟ چرا مطالبات معلمان پرداخت نمی‌شود؟

63473457234335578357835358353535

در ادامه علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش با ارائه توضیحاتی درباره انتصابات وزارت آموزش و پرورش و پاسخ به پرسش‌های قاضی‌پور گفت: سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش در جهت به کارگیری مدیران خلاق و توانمند، ارزشی و انقلابی است. از طرف دیگر یکی از شاخصه‌های انتخاب مدیران مسئله مدرک تحصیلی بوده که براساس آمارها در دوره جدید مدیران منصوب شده ۱۷درصد دارای مدرک دکترا، ۸۳‌درصد فوق لیسانس و لیسانس هستند و پایین‌تر از این مدرک نداریم. در رابطه با تجربه مدیران منصوب شده در این دوره تجربه مدیریتی ۹ سال بوده، در حالی که در دوره‌های قبلی این رقم چهار سال است. به کارگیری مدیران بازنشسته به اندازه انگشتان یک دست هم نمی‌شود. از طرفی دیگر، در دو سال اخیر فوق‌العاده فرهنگیان به‌صورت مطلوبی پرداخت شده است. به طوری که درباره معلمان ابتدایی در سال ۹۱ و از ابتدای سال ۹۴ برای تمام فرهنگیان به جای ۷۰۰ امتیاز، ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ امتیاز در نظر گرفته شده است. بر همین اساس، دولت فوق العاده موضوع ماده هشت قانون مدیریت خدمات کشوری را دنبال کرده است. همچنین در رابطه با فوق العاده نوار مرزی در سال ۹۳ در استان سیستان و بلوچستان آغاز شده و از اول تیرماه امسال برای کلیه مناطق مرزی اجرایی شده است.

وزیر آموزش و پرورش در رابطه با تعطیلی برخی مدارس راهنمایی گفت: در دوره ابتدایی یک معلم تمام دروس را به دانش آموزان درس می‌دهد اما در دوره راهنمایی حداقل شش معلم برای ارائه دروس نیاز است و برخی شهرستان‌ها قادر به بازگشایی این مدارس نیستند، از طرفی دیگر براساس آمارها در سال ۹۲ و ۹۳، ۲۲‌هزار و ۷۶۵ مدرسه راهنمایی، در سال ۹۳ و ۹۴، ۲۲‌هزار و ۸۷۷ مدرسه و در سال جاری ۲۳‌هزار و ۹۲۳ مدرسه راهنمایی دایر شده است.

پس از توضیحات وزیر، موسوی‌نژاد اعلام کرد، از پاسخ‌های وزیر قانع نشده و نمایندگان با ۷۸ رأی موافق، ۸۳ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از ۱۹۴ نماینده حاضر در صحن علنی، از پاسخ‌های وزیر آموزش و پرورش قانع نشدند و بدین تریب وی سومین کارت زرد خود را از پارلمان دریافت کرد. 

وزیر آموزش و پرورش در سال ۹۳ دو کارت زرد را از سوی مجلس شورای اسلامی دریافت کرد نخستین کارت را در اواخر فروردین ۹۳ در بررسی سوال امیر حسین قاضی‌زاده نماینده مشهد و مهرداد بذرپاش نماینده تهران در خصوص علت سیاسی بودن انتصابات مدیران آموزش و پرورش بدون منطق کارشناسی و شایسته سالاری و به‌کارگیری افرادی که در سنین بازنشستگی قرار دارند، دریافت کرد. نمایندگان با ۷۱ رأی موافق ۱۱۵ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۲ نماینده حاضر در مجلس به وزیر آموزش و پرورش نخستین کارت زرد را نشان دادند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/56TkVWen
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه