یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

10 نکته برای مهاجرت به کانادا

2 ساعت پیش ( 1403/4/17 )
 

 

مهاجرت به کانادا

اولین سوالی که به ذهن افراد هنگامی که قصد مهاجرت به کانادا دارند، می رسد این است که از کجا شروع کنم؟ اگر می خواهید این کار را بدون مشورت با وکیل مهاجرت انجام دهید، توصیه می کنیم بسیار احتیاط کنید. کوچکترین اشتباه می تواند منجر به ریجکتی یا رد درخواست ویزای کانادای شما شود و سابقه ریجکتی در پرونده شما می تواند احتمال ریجکت شدن در آینده را نیز افزایش دهد.

مروری بر راه های مهاجرت به کانادا

انواع روش های اقامت موقت که می تواند منجر به دریافت اقامت دائم و مهاجرت به کانادا شود شامل مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و دریافت ویزای توریستی کانادا است؛ البته روش های اخذ اقامت دائم کانادا نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد اما با توجه به هر ملیتی زمان بررسی پرونده های درخواست ویزای اقامت دائم بسیار طولانی و گاها تا چند سال زمان می برد و با توجه به نوسانات نرخ ارز، اغلب افراد تمایلی به برنامه ریزی های بلندمدت مهاجرتی ندارند.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا

اگر مردد هستید که بین کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا، کدام کشور را جهت مهاجرت تحصیلی انتخاب کنید، پیشنهاد ما به شما کشور کانادا است. دلیل این موضوع علاوه بر آماری که در ادامه ارائه شده، نرخ پذیرش بالای دانشجویان و هزینه کمتر شهریه دانشگاه هاست.

علاوه بر تمامی این موارد در مقاطع فوق لیسانس و دکترا پس از اتمام تحصیل، مجاز به دریافت مجوز کار بعد از تحصیل یا PGWP سه ساله دارید و این موضوع شانس شما را در اخذ کارت اقامت دائم این کشور افزایش می دهد.

بهتر است بدانید که کانادا قصد دارد بیش از 485.000 کارت اقامت دائم جدید در سال 2024 و 500.000 در سال 2025 و نزدیک به 500.000 در سال 2026 صادر کند. با این چشم انداز ممکن است افراد زیادی بخواهند در این لیست و جزو مقیمان دائم کانادا قرار بگیرند. راه های مهاجرت به کانادا قطعا شما را به اقامت دائم کانادا می رساند اما تیم مهاجرتی افق ماندگار با هدف کمک به شما عزیزان در راستای سریع و ساده کردن این موضوع یعنی مهاجرت به کانادا گام برخواهد داشت.

آسان ترین راه مهاجرت به کانادا در سال 2024

ساده ترین راه مهاجرت به کانادا به شرایط فردی و نحوه ارتباط با کشور بر می گردد. با توجه به اینکه قوانین کانادا و هر کشور مهاجرپذیر دیگری همیشه در حال تغییر است، پیشنهاد شرکت مهاجرتی افق ماندگار به شما، دریافت ویزای توریستی یا تحصیلی کانادا است.

با توجه به قوانین جدید مهاجرتی کانادا در سال 2024 برای ایرانیان از سال گذشته و حتی در سال جدید میلادی، دریافت دو نوع ویزای توریستی و تحصیلی کانادا، با توجه به پابلیک پالیسی ایرانیان یا قانون ایران 2023، می تواند راه میانبری باشد تا به ساده ترین شکل ممکن به مهاجرت به کانادا فکر کنید. راه استفاده از این قانون این است که با استفاده از ویزاهای اقامت موقت توریستی یا تحصیلی کانادا، وارد خاک این کشور شده و به محض ورود، وضعیت اقامت خود را از توریستی یا تحصیلی به کاری تغییر دهید و مجوز کار ایرانیان یا اوپن ورک پرمیت 3 ساله را دریافت کنید.

راه های اقامت دائم کانادا

به رقم مهاجرت پذیر بودن کانادا، دولت این کشور روش های و راهکار های زیادی را برای ارائه اقامت دائم به مهاجرین در نظر گرفته است از انواع روش هایی که می توانید اقدام به دریافت اقامت دائم کانادا کنید می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اقامت دائم از طریق سیستم اکسپرس اینتری
  • برنامه های نامزدی استانی یا PNP
  • استفاده از قانون اسپانسرشیپ اعضای خانواده

که در ادامه هر کدام را به صورت مجزا بررسی می کنیم.

مهاجرت به کانادا از طریق سیستم اکسپرس اینتری

پرطرفدارترین برنامه مهاجرت به کانادا، سیستم اکسپرس اینتری است. متقاضیانی که از طریق سیستم اکسپرس اینتری درخواست اقامت دائم خود را ارسال می کنند، می توانند کارت اقامت دائم را بعد از بررسی پرونده خود توسط اداره مهاجرت، و البته به محض ورود به کانادا دریافت کنند.

تا سال 2025، کانادا برنامه دعوت از نیم میلیون تازه وارد را دارد که درصد بزرگی از دعوت نامه ها از طریق یکی از 3 زیر شاخه اکسپرس اینتری صادر خواهند شد:

  • فدرال اسکیل ورکر یا نیروی کار ماهر فدرال یا FSW
  • تجربه کار کانادایی یا CEC
  • نیروی ماهر فنی فدرال (FST)

سیستم اکسپرس اینتری به چه صورت کار می کند؟

اکسپرس اینتری شامل ارسال پروفایل آنلاین است که با سیستم رتبه بندی جامع یا CRS کانادا امتیازبندی می شود. برای افرادی با شرایط خاص از جمله متخصصین و نیروی کار ماهر که در بازه سنی 25 تا 35 سال هستند، دارای فرزند، تجربه کار تخصصی و سطح زبان انگلیسی یا فرانسه عالی هستند، تکمیل پروفایل اکسپرس اینتری شاید ساده ترین راه مهاجرت به کانادا باشد. هزینه اقدام از طریق اکسپرس اینتری کانادا معمولا حدود 2300 دلار برای یک متقاضی و 4500 دلار برای زوج است. البته مقدار تمکن مالی که باید نشان دهید با توجه به اندازه خانواده متفاوت است. برای اطلاعات از جزئیات با ما تماس بگیرید.

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه نامزدی استانی یا PNP

تا سال 2025، کانادا برنامه پذیرش 117500 مهاجر جدید از طریق برنامه های استانی را دارد. تعداد برنامه های نامزدی استانی که توسط 10 ایالت و 3 منطقه کانادا ارائه می شود، قابل شمارش نیست. هر برنامه استانی شرایط منحصر به فرد خود را دارد و باید از داخل کانادا برای آنها درخواست دهید اما برنامه هایی نیز وجود دارد که از متقاضیان خارج از کانادا بر مبنای توانایی های مرتبط با نیازهای بازار کار آن استان دعوت به عمل می آید. هزینه مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی، معمولا مشابه سیستم اکسپرس اینتری است.

مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ اعضای خانواده

اگر یکی از اعضای خانواده شما مقیم دائم یا شهروند کانادا است، اسپانسرشیپ خانواده احتمالا آسان ترین راه اقدام برای مهاجرت به کانادا می باشد. کانادا چندین برنامه مهاجرتی دارد که به مقیمان دائمی و شهروندانش این شانس را می دهد تا اعضای خانواده خود را به کشور کانادا برای همیشه بیاورند. امسال، کانادا برنامه دعوت 105000 مقیم دائم جدید از طریق برنامه اسپانسرشیپ خانواده را دارد.

اگر همسر، فرزند یا نوه شما مقیم دائم یا شهروند کانادا است، ممکن است واجد شرایط اسپانسرشیپ خانواده باشید. اسپانسر خویشاوندان شدن معمولا هزینه ای حدود 1135 دلار کانادا دارد. اگر اسپانسر مقیم کبک باشد، هزینه ای اضافه نیز از شما دریافت خواهد شد. مدت زمان بررسی پرونده برای درخواست اسپانسرشیپ به تعداد اعضای خانواده ای که اسپانسر آنها می شوید، بستگی دارد.

مقیم دائم کانادا کیست؟

مقیم دائم کانادا، شهروندی از کشوری دیگر است که اجازه زندگی در کانادا به عنوان مقیم دائم را دارد. وقتی فردی وضعیت اقامت دائم کانادا را دارد، حق زندگی و کار در هر نقطه از کشور را خواهد داشت. مقیمان دائم مزایا و امکانات قابل توجهی در کانادا دارند از جمله دسترسی به خدمات اجتماعی و بهداشت و درمان، حق زندگی، کار و تحصیل در هر نقطه از کانادا، همچنین حمایت تحت قوانین کانادا. بعد از اینکه مدت مشخصی مقیم دائم کانادا باشید، واجد شرایط اپلای برای شهروندی کانادا خواهید شد. توجه داشته باشید که مقیمان دائم کانادا حق رای و شرکت در انتخابات کانادا را ندارند.

امکان کار در هر نقطه از کانادا

زمانی که شخصی وضعیت اقامت دائم کانادا را دارد، اجازه زندگی و کار در هر نقطه از کانادا را دارد. اگر کارت اقامت دائم کانادا را ندارید، باید یکی از وضعیت های اقامت موقت را داشته باشید تا امکان کار در کانادا برای شما فراهم شود؛ این وضعیت معمولا از طریق مجوز های کاری کانادا مخصوصا اوپن ورک پرمیت یا مجوز کار باز ایجاد خواهد شد.

شهروند کانادا

شهروندان کانادایی تمامی حقوق و امتیازات لازم در کانادا را دارند. شهروندان حق دسترسی به خدمات درمانی، اجتماعی و حمایت دولت کانادا را دارند. یک شهروند کانادایی می تواند در هر نقطه از کانادا زندگی، کار و تحصیل کند و حق رای و شرکت در انتخابات کانادا را نیز دارد. توجه داشته باشید که تابعیت کانادا نمی تواند حذف یا لغو شود. تمامی افرادی که در کانادا متولد می شوند به طور خودکار واجد شرایط دریافت شهروندی کانادا می شوند. همچنین ملیت های خارجی می توانند با اقدام از طریق برنامه های مناسب و درخواست از طریق سایت اداره مهاجرت کانادا یا IRCC به شهروندی کانادا برسند.

ویزای تحصیلی کانادا

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت تحصیلی به کانادا تمامی مدارک شناسایی از جمله پاسپورت و شناسنامه به علاوه اصل مدارک تحصیلی مقاطع قبلی به همراه ریزنمرات و ترجمه رسمی آنها مورد نیاز است. با این مدارک می توانید پذیرش تحصیلی اولیه خود را از دانشگاه های مورد علاقه تان دریافت کنید. پس از دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کانادا، که ما نمایندگی بسیاری از آنها را داریم و به راحتی می توانیم پذیرش شما را دریافت کنیم و واریز شهریه دانشگاه مورد نظر برای یک ترم یا یک سال اول، می توانید برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی شامل مدارک شناسایی، گواهی عدم سوء پیشینه و تمکن مالی مورد نظر است. داشتن دعوتنامه از بستگان و سابقه سفر شینگن می تواند پرونده شما را تقویت کند اما ما به عنوان شرکت مهاجرتی افق ماندگار توانسته ایم بدون داشتن این موارد نیز برای دریافت ویزای توریستی کانادای کلاینت های خود نیز اقدام کنیم.

مدارک مربوط به ویزای کار کانادا کاملا بستگی به روشی دارد که برای دریافت ویزای اقامت موقت یا اقامت دائم کانادا انتخاب می کنید اما تمامی مدارک مربوط به هر روش هم در سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا و هم در وبسایت رسمی گروه مهاجرتی افق ماندگار به تفکیک عنوان شده و با مراجعه به صفحه ویزای کاری کانادا می توانید از مدارک مورد نیاز اطلاع یابید.

میزان تمکن مالی مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا

هزینه مهاجرت به کانادا برای یک نفر به طور کلی به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ اینکه از چه روشی برای دریافت اقامت کانادا اقدام می کنید! خواهان اقامت دائم یا موقت کانادا هستید! هزینه بررسی پرونده توسط افسر اداره مهاجرت کانادا چقدر خواهد بود! البته لازم به ذکر است که اثبات تمکن مالی برای افرادی که از طریق جاب آفر کانادایی اقدام می کنند یا تحت برنامه تجربه کار کانادایی یا CEC درخواست خود را ارسال می کنند، ضرورتی ندارد.

تمام انواع مهاجرت کاری به تمکن مالی قابل توجهی در کانادا نیاز دارد. حتی گاهی از متقاضی خواسته می شود در شرکتی خاص سرمایه گذاری کند یا وامی بدون بهره به دولت فدرال یا استانی بدهد. هنگام اقدام برای درخواست پناهندگی نیز به ارائه تمکن مالی نیازی ندارید.

حداکثر سن برای مهاجرت به کانادا

برای هیچ برنامه مهاجرتی، قانونا هیچ محدودیت سنی وجود ندارد. در اغلب دسته بندی های مهاجرتی، گفته می شود متقاضیان بین سنین 25 تا 35 سال حداکثر امتیاز سنی را دریافت خواهند کرد اما این بدین معنی نیست که متقاضیان با سن بالاتر نمی توانند انتخاب شوند. داشتن تجربه کار قابل توجه، مهارت زبان عالی، ارتباطات در کانادا و تحصیلات در مقاطع بالاتر می توانند مجموعه ای از امتیازات را به شما اعطا کند که افزایش سن شما را در برنامه های مهاجرتی پوشش دهد.

اسپانسرشیپ خانواده، و برنامه های پناهندگی و بشردوستانه، سیستم رتبه بندی بخصوصی را اجرا نمی کنند و بخاطر سن امتیازی را از شما کم نخواهند کرد.

افق ماندگار مشاوره و وکیل مهاجرت

کلام آخر گروه مهاجرتی افق ماندگار در خصوص کانادا

همان طور که در این مقاله متوجه شدید دولت کانادا روش ها و راهکار های متعددی در خصوص مهاجرت به کانادا در نظر گرفته است که شما می توانید با توجه به شرایطی که دارید از طریق مختلف برای مهاجرت اقدام کنید. اما برای درک و اطلاع از بهترین روش مهاجرتی و مناسب برای شما استفاده از مشاوره مهاجرت می تواند بسیار کار آمد باشد.

مشاوره مهاجرت به کانادا رایگان

یکی دیگر از خدمات گروه مهاجرتی افق ماندگار ارائه مشاوره مهاجرتی رایگان و پاسخ به سوالات مهاجرتی می باشد. شما همراهان گرامی می توانید از طریق روش های مختلف مانند تماس تلفنی، چت آنلاین و جلسات حضوری از مشاوره این مجموعه برخوردار شوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت www.ofoghint.com مراجعه کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jQPH0tj8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه