سه شنبه, ۹ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 30 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
جزییات حضور هیات تجاری آلمان در ایران در گفت و گوی اختصاصی با رییس اتاق بازرگانی ایران

غول اقتصادی اروپا منتظر لغو تحریم ها نماند

9 سال پیش ( 1393/9/17 )
 

سفر هیاتی بلندپایه از تجار و مدیران شرکت‌های آلمانی به ایران روابط تجاری گذشته این دو کشور را زنده کرد. رسالت این سفر نه تنها رشد و توسعه روابط تجاری میان دو کشور که توجه به ایران به‌عنوان مرکزی برای تمرکز ارتباطات تجاری آلمان با آسیای مرکزی، عراق و افغانستان است. رییس اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران، که در دو روز گذشته در مذاکرات با هیات تجاری حضور داشت، درباره دیگر مباحث مطرح شده به «فرصت امروز» گفت: رویکرد سیاست دولت یازدهم از دلایل اصلی توجه آلمان‌ها به تجارت با ایران است.

غلامحسین شافعی، با اشاره به اینکه تجارت بین کشور ما و آلمان همیشه در جریان بوده، توضیح داد: روابط ما در سال‌های اخیر کاهش پیدا کرد، در‌حالی‌که پیش از این به بیش از شش میلیارد دلار رسیده بود. رییس اتاق ایران ادامه داد: آلمان‌ها از مشکلات و کمبود‌های آب در کشور ما اطلاع دارند و یکی از زمینه‌های همکاری‌شان را در این حوزه اعلام کرده‌اند. شافعی گفت: آنها تجربیات و الگوهای اقتصادی موفقی دارند و می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند. به گفته شافعی این هیات در واقع انجمن خاورمیانه دور و نزدیک است قدمتی تقریبا 70 ساله دارد که فعالیتش در زمینه توسعه اقتصادی با کشورهای خاورمیانه است و تا به حال تاثیر زیادی بر روابط تجاری با این منطقه داشته است.

رییس اتاق ایران امیدوار است به‌زودی حجم تجارت میان دو کشور مانند گذشته به شش میلیارد دلار و بیشتر از آن برسد. وزیر صنعت، معدن و تجارت که نخستین میزبان این گروه بود با معرفی ظرفیت‌های موجود در ایران تاکید کرده، شرکت‌های آلمانی نباید در مراودات تجاری ایران غیبت داشته و منتظر لغو تحریم‌های اقتصادی علیه ایران باشند. به گزارش ایرنا، نعمت‌زاده ایران را برای هر نوع همکاری اقتصادی آماده عنوان کرده و با بیان اینکه حجم مبادلات میان دو کشور نسبت به این ظرفیت‌ها بسیار پایین است، از تجار آلمانی خواسته این جای خالی را پر کنند.

به گزارش «فرصت امروز» ریاست هیات آلمانی بر‌عهده هلمن، مدیرعامل شرکت نموف و خانم «هلن رنگ» است و 36 نفر از مدیران کمپانی‌های بزرگ آلمانی در آن حضور دارند. این هیات تا سه‌شنبه 18 آذر در تهران حضور خواهند داشت و بنا دارند در نشست‌هایی با همتایان ایرانی‌شان فرصت‌های سرمایه‌گذاری، حمل‌و‌نقل، ماشین‌آلات و فناوری را در کشورمان بررسی کنند. آلمان از بنیانگذاران اتحادیه اروپا و یکی از تاثیرگذارترین اعضای آن است. علاوه بر این بیشترین تعداد عضوها را در اتحادیه دارد. این کشور برگزار‌کننده بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعتی جهان هانور است. آلمان در برگزاری نمایشگاه‌های مختلف تجاری سر آمد و یکی از قدرت‌های اقتصادی در جهان به شمار می‌آید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ScOFEgiz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه