چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

امیررضا حسنی، مدیر عامل موسسه مطالعات و پژوهش‌های اقتصاد ایرانیان که در همایش «افق‌های تازه سرمایه‌گذاری در بازارسرمایه» سخن می‌گفت، ماندن و پایداری سود در بازار سرمایه را نتیجه توجه به چند ده فرآیند از قبیل شخصیت سرمایه‌گذار، تفکر سرمایه‌گذار، منبع پول، کارگزاری، سخت‌افزار، نرم‌افزار و... برشمرد و افزود: گاهی فرصت‌های سودآوری خارج از میدان دید شماست، کافی است نگاه خود را وسیع‌تر کنید.

این همایش چهارشنبه گذشته در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار شد و در آن محورهایی چون تفکر سرمایه‌گذاری نوین، فرهنگ سهامداری، درآمد و سود پایدار، تحلیل بازار بورس و مدیریت ریسک شناور از جمله مباحثی بود که با حضور اساتید اقتصاد، دانشجویان و برخی از اهالی بازارسرمایه و سرمایه‌گذاران خرد و کلان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

امیررضا حسنی، مدیر‌عامل موسسه مطالعات و پژوهش‌های اقتصاد ایرانیان با بیان اینکه بورس به درد همه می‌خورد، گفت: اما همه به درد بورس نمی‌خورند، گفت: نظم، انتقادپذیری، یادداشت مخارج و درآمـد، قـانـون مداری، ریـسـک‌پـذیـری، جاه‌طلبی، صبوری، مسئولیت‌پذیری و تعهد از ویژگی‌هایی است که شخصیت یک سرمایه‌گذار را تشکیل می‌دهد و در ماندگاری او در بازار سرمایه موثر است.

وی عوامل تاثیرگذار بر تحلیل را عرضه و تقاضا عنوان کرد و تقاضا را مجموعه عوامل تاثیرگذار صعودی و عرضه را مجموعه عوامل تاثیرگذار نزولی تعریف کرد و براساس این تئوری که تمامی نوسانات صعودی به‌واسطه تقاضا و نوسانات نزولی به دلیل عرضه اتفاق می‌افتد، گفت: نزول شاخص کل در دی‌ماه 92 تا فروردین 94 ناشی از افت یا کاهش عرضه و روند صعودی شاخص کل از شهریور91 تا دی‌ماه 92 تحت‌تاثیر افزایش تقاضا بوده است. او در بیان ویژگی‌های سبدهای سرمایه‌گذاری درباره ضریب همبستگی گفت: ضریب همبستگی بین قیمت دارایی‌ها باید کمتر از یک باشد و هرچه کمتر از یک باشد ریسک کمتر و هر چه کمتر از صفر و منفی باشد بهتر است.

منبع : سنا
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gSCZ1r0A
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه