یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

جلسه مشترک هیات عراقی با مدیران شرکت برق منطقه‌ای غرب با حضور مدیرعامل این شرکت و رییس هیات اقلیم کردستان عراق و مشاور وزیر نیروی این اقلیم برگزار شد. 

در ابتــدای ایــن جلسه مهندس کریمی با اشاره به پیشینه برق ایران و شرکت برق منطقه‌ای غرب گفت: هم‌اکنون این شرکت از طریق سه خطوط انتقال برق از جمله: -1 خط 400 کیلوولت اسلام آباد به دیاله عراق-2 خط 132 کیلوولت سرپل ذهاب به خانقین و خط 63 کیلوولت مریوان به شهر پنجوین حدود580 مگاوات برق به عراق صادر می‌شود. وی افــزود: این شرکت صادرات بــرق را در قــالب یک سیاست متمرکز که وزارت نیرو ابلاغ می‌کند، دنبال و براساس آن سیاست عمل خواهد کرد. 

مدیرعامل برق غرب با اشاره به مراودات انرژی درسال‌های قبل افزود: در سنوات قبل نیز از شهرستان مریوان به کردستان عراق برق صادر کرده‌ایم، اما جهت هماهنگی بیشتر و ارتباطات بهتر و با توجه به فصل سرما که اقلیم کردستان عراق نیاز بیشتری به انرژی برق داشته مقرر شد در قالب تفاهم‌نامه‌ای که به امضای طرفین رسید، صادرات انرژی به این منطقه به مقدار 20 مگاوات افزوده شود.

در ادامه این جلسه صبحی، مشاور وزیر نیروی اقلیم کردستان عراق در امور انرژی و برق گفت: بسیار علاقه‌مندیم که با شرکت‌های ایران کار کنیم و معتقدیم که ایران با اقلیم کردستان عراق در قالب یک تیم متحد و متشکل می‌توانند عمل کنند. 

وی افزود: هم‌اکنون اقلیم کردستان عراق با توجه به وضعیت موجود منطقه و مشکلاتی که با حضور گروه‌های تکفیری ایجاد شده، نیازمند انرژی بیشتری است. وی در پایان گفت: دست یاری و کمک به سوی ایران دراز می‌کنیم و امیدواریم جمهوری اسلامی ایران مثل همیشه و پرتوان ما را یاری کند. 

در پایان ضمن بررسی وضعیت شبکه برق در اقلیم کردستان عراق و حوزه استحفاظی شرکت برق منطقه‌ای غرب در سه استان کرمانشاه، کردستان و ایلام، تفاهم‌نامه‌ای در چهار بند با مفاد فراهم کردن زیرساخت‌های لازم از سوی اقلیم کردستان عراق جهت تبادل انرژی و انتقال 20مگاوات برق از سوی شرکت برق منطقه‌ای غرب به امضای طرفین رسید. گفتنی است، هیات موردنظر در ادامه از دیسپاچینگ برق منطقه‌ای غرب بازدید کردند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/07kEBCWT
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه