دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
توافق ریاض و مسكو برای محدود كردن عرضه نفت

عقب‌ نشینی عربستان از مشروط كردن فریز نفتی به حضور ایران

8 سال پیش ( 1395/1/25 )
 

رویترز گزارش داد، عربستان كه پیش از این حضور خود در طرح فریز نفتی را به توقف افزایش تولید نفت ایران مشروط كرده بود، از موضع خود عقب‌نشینی كرد و برای محدود كردن عرضه نفت با روسیه به توافق رسید.

به گزارش ایرنا، چندی پیش محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان در گفت‌وگو با پایگاه خبری بلومبرگ، تثبیت سقف تولید عربستان را به شركت ایران و دیگر كشورهای تولیدكننده نفت در طرح فریز نفتی، مشروط كرده و گفته بود، كشورش فقط در صورتی‌كه همه كشورها از جمله ایران، روسیه، ونزوئلا و همه تولید‌كنندگان مهم تصمیم به توقف رشد تولید بگیرند با آنها مشاركت خواهد كرد.

467473423551251523624762461351251235136123624724

اما برخی منابع به تازگی از عقب‌نشینی عربستان از این شرط خود خبر می‌دهند. وزارت نفت دیروز به نقل از خبرگزاری رویترز گزارش داد: رسانه‌های روس به نقل از منابع دیپلماتیك مستقر در دوحه قطر اعلام كردند، مسكو و ریاض روز سه شنبه، ٢٤ فروردین ماه برای محدود كردن عرضه نفت به توافق رسیده‌اند. به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت انرژی روسیه از اظهارنظر درباره این خبر خودداری كرد. منابع یاد شده همچنین اعلام كردند، تصمیم عربستان برای محدود كردن عرضه نفت، منوط به همراهی ایران در این برنامه نیست. 

به گزارش ایرنا، روسیه، ونزوئلا، قطر و عربستان سعودی كه از تولیدكنندگان بزرگ نفت دنیا هستند، در بهمن‌ماه 1394 به توافقی اولیه برای ثابت نگه داشتن سقف تولید نفت (طرح فریز نفتی) با هدف مقابله با كاهش قیمت دست یافتند. در صورت تصویب نهایی، كشورهای موافق موظفند، تولید نفت خود را حداكثر در سطح تولید ماه ژانویه (دی- بهمن) 2016 حفظ كنند. قرار است اعضای اوپك و تولیدكنندگان غیراوپك مانند روسیه در 17 آوریل (29 فروردین) در دوحه قطر گردهم آمده و درباره این طرح تصمیم‌گیری كنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/zuO3UnEJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه