در ماه گذشته شرکت اینترنتی یاهو با مشارکت Hulu اقدام به راه اندازی یک تلویزیون اینترنتی کرد و با گسترش تبلیغات خود به وبلاگ های کاربران، به آنان اجازه داد تا به واسطه این آگهی ها به کسب درآمد بپردازند. همچنین یاهو اعلام کرد که تیم اخبار اقتصادی خود را نیز گسترش خواهد داد.
این اقدامات در حالی از سوی یاهو صورت می پذیرد که سهام بخش هایYAHOO, Tech30 این شرکت که مدت ها به دلیل کاهش درآمدهای یاهو از محل تبلیغات از سوی وال استریت با جریمه و فشار روبه رو می شد، هم اکنون سهام آن در بالاترین قیمت معامله می شود.
افزایش فعالیت های اخیر یاهو و همچنین افزایش ارزش سهام این شرکت و زیرمجموعه های آن، دقیقا پس از واگذاری هسته اصلی سهام این غول اینترنتی به شرکت مخابراتی Verizon رخ می دهد؛ اتفاقی که پس از دو دهه به استقلال شرکت اینترنتی یاهو پایان داد و مالکیت آن را به یکی از اپراتورهای بزرگ تلفن همراه در آمریکا منتقل کرد.
با وجود افزایش ارزش سهام و فعالیت های یاهو، طولانی شدن فرآیند واگذاری این شرکت و همچنین وجود حس خوشبینی توأم با عدم اطمینان از آینده و اینکه سرانجام چه کسی مالک یاهو خواهد شد بر این شرکت قدیمی اینترنتی سبب شده است تا کارکنان آن نسبت به آینده خود دچار حس عدم اطمینان شوند. در همین رابطه بسیاری از افراد شاغل در یاهو معتقدند حس عدم اطمینان فعلی را در زمان ورود ماریسا مایر، مدیر اجرایی این شرکت نیز تجربه کرده اند.
با وجود حس عدم اطمینان در میان کارکنان یاهو، کارمندان بخش رسانه ای این شرکت بر این عقیده اند که روحیه افراد مشغول به کار در این بخش بسیار بالا بوده و به مدیران بخش رسانه ای مجوزهای لازم جهت استخدام نیروی کار مورد نیاز داده شده است.