یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
بازگشت رئیس‌جمهور روحانی به کشور

ظریف از عصر جدید همکاری‌های متقابل و سودمند خبر داد

8 سال پیش ( 1394/11/9 )
 

حسن روحانی، رئیس‌جمهور پس از انجام سفری رسمی به کشورهای ایتالیا و فرانسه، صبح جمعه با استقبال معاون اول، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل و وزیر دادگستری وارد فرودگاه مهرآباد شد. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در سفر خود به فرانسه با رئیس‌جمهوری این کشور ملاقات و درباره راه‌های توسعه روابط دو کشور و مسائل مورد علاقه در عرصه دوجانبه و منطقه‌ای و بین‌المللی بحث‌و‌تبادل نظر کرد.

رئیس‌جمهور همچنین علاوه بر دو دور دیدار و گفت‌وگو با رؤسای شرکت‌های بزرگ اقتصادی فرانسه، در جمع اندیشمندان علوم سیاسی و روابط بین‌الملل فرانسه (ایفری) نیز سخنرانی کرد. در این سفر 20 سند همکاری مشترک در عرصه‌های مختلف بین دو دولت به امضا رسید و بخش‌های خصوصی ایران و فرانسه نیز بیش از 10 سند همکاری مشترک به امضا رساندند.

595695695795684545856979568458956905

روحانی همچنین در سفر به ایتالیا نیز بستر تحرکی جدی در روابط دو کشور را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، توریسم و علمی و فناوری، با امضای 14 موافقتنامه و توافق بر سر نقشه راه همکاری‌های مشترک هموار کرد. رئیس‌جمهور ایران پیش از ترک رم در گفت‌وگویی با خبرنگاران تاکید کرد که شعاع طرح‌های مشترک اقتصادی ایران و ایتالیا فراتر از دو کشور و به نفع منطقه خواهد بود.

روحانی در جریان این سفر ضمن دیدار با رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر ایتالیا، در واتیکان؛ مقر کاتولیک‌های جهان، با پاپ فرانسیس نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس‌جمهور که گروهی از فعالان بخش خصوصی ایران نیز وی را در سفر به رم همراهی می‌کردند، همچنین نشستی با فعالان اقتصادی و تجار ایتالیایی داشت؛ نشستی که همکاری بخش‌های خصوصی دو کشور را عمق بیشتری خواهد بخشید.

از سوی دیگر، محمدجواد ظریف در صفحه توییتر خود از آغاز عصر جدیدی از همکاری‌های سودمند متقابل در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خبر داد. رئیس‌جمهوری هفته گذشته در نخستین سفر خارجی خود پس از اجرای برجام به کشورهای ایتالیا و فرانسه رفت و با مقامات این کشورها و صاحبان صنایع و شرکت‌های این دو کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس‌جمهوری را در این سفر هیأت بزرگی از صاحبان صنایع و تولید‌کنندگان کشورمان همراهی می‌کردند.

روحانی روز گذشته همچنین با مدیران شرکت‌های بزرگ توتال و ایرباس دیدار کرد. از دستاوردهای این سفر عقد قرارداد با این دو شرکت به شمار می‌رود. قرار است ایرباس در سال‌های آینده 118 فروند هواپیمای مورد نیاز ایران را تامین کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/aFvC3ztd
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه