سه شنبه, ۱۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 9 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
مدیرعامل شرکت توانیر:

ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر 2 برابر می شود

9 سال پیش ( 1393/8/6 )
 

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، گفت: تا پایان سال‌جاری ظرفیت نیروگاه‌های بادی و خورشیدی درمقایسه با سال گذشته به دو برابر خواهد رسید. همایون حائری گفت: کنفرانس بین‌المللی برق با 29 سال برگزاری موفق، پایدارترین کنفرانس علمی کشور است. ویژگی غالب صنعت برق، در تمام کشورها محافظه‌کاری نظام مدیریتی آن است چراکه قرار گرفتن صنعت برق در موقعیت مهم‌ترین زیرساخت حیاتی، ماهیت پرخطر بودن عملیات تولید، انتقال و توزیع برق، وجود لاینقطع اغتشاش‌ها در شبکه و ضرورت سنکرون بودن تمامی بازیگران شبکه سراسری با یک فرکانس و مستقل از نوع حضور و محل حضور ایجاب می‌کند که مدیریت و رعایت الزام‌های این محافظه‌کاری در صنعت برق‌رسانی همچنان ضروری باشد.

مدیرعامل توانیر اظهار کرد: در کنار پشتیبانی از صنعت برق‌رسانی، ضرورت دارد در جهت کمک به توسعه ملی و منافع مردم، پارادایم‌های جدید ازجمله تشخیص فرصت‌ها و پروتکل‌های جدید همچون سهم داشتن صنعت برق در اقتصاد جهانی را معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه موضوع تشخیص فرصت‌ها این است که برای برنده شدن در محیط‌های با عدم قطعیت، نیاز است که ما از موفقیت‌های کوتاه‌مدت و گذرا به‌طور سریع و قطعی بهره‌برداری کنیم، افزود: تشخیص فرصت‌ها باید به یک مهارت کلیدی و تاثیرگذار در صنعت برق و یک روش سیستماتیک تقویت و توسعه شبکه تبدیل شود؛ به‌طوری که زودتر از رقبا فرصت استفاده از مزیت‌های رقابتی و گذرا را قدر دانسته و با چالاکی آنها را از آن خود کنیم.

حائری تصریح کرد: نوآوری در مدل فعالیت‌های جهان امروز اهمیتی به‌مراتب بیشتر از تحقیق و توسعه پیدا کرده است. وی با بیان اینکه فرصت‌ها بسیار اندک و زمان‌ها بسیار کوتاه هستند، گفت: ظهور فرصت‌ها و بلعیدن آنها از موضوع‌های بسیار مهم است که امیدواریم صنعت برق کشور در کاهش تلفات شبکه ظرف یک سال به زیر 10 درصد بتواند این پارادایم جدید را معرفی کند. مدیرعامل توانیر اظهار کرد: نیاز است صنعت برق ضمن پشتیبانی کامل از صنعت برق‌رسانی و سرویس‌دهی کامل به زیرساخت‌های کشور، با پروتکل جدیدی از مدیریت سبد انرژی و با رعایت دقیق استانداردها، هم تامین برق را درنظر بگیرد و هم موارد توسعه‌ای، امنیتی، رفاهی و اقتصادی آن را و هم به لوکوموتیو برقی و اتو و یخچال کار داشته باشد.

وی تصریح کرد: از نتایج مدیریت سبد انرژی در صنعت برق می‌توان قرارداد احداث حدود هفت هزار مگاوات بخش بخار نیروگاه‌های گازی و هزار مگاوات انرژی‌های نو به‌ویژه بادی و خورشیدی از روش‌های بیع متقابل که با حمایت کامل دولت و مجلس انجام گرفته است را نام برد و تا پایان سال جاری ظرفیت نیروگاه‌های بادی و خورشیدی درمقایسه با سال گذشته به دو برابر خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه صنعت برق باید بهتر و بیشتر صادرات داشته باشد، گفت: توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی و کالا، به مشارکت بیشتر در اقتصاد کشور و کمک به اشتغال منجر می‌شود.

وی افزود: با ایجاد رقابت و همکاری با سازندگان خارجی ازطریق افزایش کیفیت محصول، بدیهی است فضا برای بخش خصوصی در صنعت برق همیشه آزاد بوده است. وی یادآور شد: بخش خصوصی همچنان پشتیبانی می‌شود تا بتواند نقش پررنگ‌تری را در توسعه ملی کشور و سهم موثری در اقتصاد جهانی به‌وجود آورد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/g4U386WI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه