دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: با راه‌اندازی طرح‌های فولادی، صادرات سنگ آهن تولید داخل به‌صورت خام كاهش می‌یابد و شركت‌های فولادی، مصرف كننده عمده این ماده معدنی خواهند بود.

به گزارش روابط عمومی این سازمان مهدی كرباسیان كه در جلسه مجمع عمومی این سازمان برای ارائه برنامه و بودجه سال 94 سخن می‌گفت با اعلام خبر فوق و با اشاره به سیاست‌های كلان دولت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین طرح جامع فولاد برای ایجاد راهكاری به منظور جلوگیری از خام فروشی اظهار کرد: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد از سال 94 و 95 به طور مستمر شاهد كاهش صادرات سنگ آهن خواهیم شد به این دلیل كه طرح‌های صنعت فولاد همچون كنسانتره و گندله سازی، آهن اسفنجی و فولاد‌سازی وارد مدار تولید می‌شوند.

وی تصریح كرد: تنها در كمتر از یك‌سال آتی حدود چهار میلیون تن به ظرفیت تولید كنسانتره در كشور افزوده می‌شود كه به بیش از پنج میلیون تن سنگ آهن نیاز دارد. به گفته كرباسیان این برنامه‌ریزی‌ها با هدف استفاده از توان تولید داخلی برای تغذیه صنعت فولاد صورت گرفته است.

رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین به چالش‌های دسترسی به منابع حاصل از «حق انتفاع» از پروانه بهره‌برداری از معادن اشاره كرد و گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته مدیران وقت، به‌گونه‌ای در ایمیدرو تصمیم‌گیری كردند كه در سال 92 سهم این سازمان از حق انتفاع به 40 درصد رسید و در سال 93 به 26 درصد كاهش یافته است. این امر موجب شد برای اتمام طرح‌های نیمه تمام زمان بیشتری صرف شود.

كرباسیان با بیان اینكه اجرا و اتمام طرح‌ها نیاز به منابع مالی مشخص دارد، افزود: ایمیدرو در حال حاضر برای دریافت 70درصد از منابع حاصل از فروش سهام توسط سازمان خصوصی‌سازی – كه در پایان سال 92 در مجلس تصویب شده- دچار مشكل است در حالی كه قانون به‌طور صریح بر پرداخت آن به ایمیدرو تاكید كرده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6YSolcVu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه