چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رئیس سازمان نظام مهندسی درباره اظهارات مسئولان وزارت راه‌وشهرسازی مبنی بر اینکه برج‌سازی در منطقه 22 تهران خارج از طرح تفصیلی بوده و این حجم از ساخت‌و‌ساز غیر‌قانونی است، گفت: وزارت راه و شهرسازی هنوز ضوابط بلندمرتبه‌سازی را ابلاغ نکرده که شهرداری در صدور مجوزها بر این مقررات و ضوابط استناد کند. حبیب‌الله بیطرف در گفت‌و‌گو با ایلنا با بیان اینکه مقررات و ضوابط بلند‌مرتبه‌سازی هنوز ابلاغ نشده است که بتوان براساس آن نسبت به صدور مجوز یا عدم صدور مجوز اقدام کرد، اظهار کرد: طرح تفصیلی هم اجازه می‌داد که در منطقه 22 برج‌سازی انجام شود.

769760760767605705795795757575799579

وی در پاسخ به این سوال که یعنی در طرح تفصیلی تعریف شده است که منطقه 22 چنین ظرفیتی برای بلند‌مرتبه‌سازی دارد؟ گفت: در این طرح ظرفیت ساخت‌و‌ساز تعریف و مجوزها هم به‌صورت موردی توسط کمیسیون ماده 5 صادر شده است. رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران تاکید کرد: در حال حاضر باید ضوابط بلند‌مرتبه‌سازی ابلاغ شود و البته وزارت راه و شهرسازی هم اعلام کرده که این ضوابط و قوانین و مقررات به‌زودی ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: اگر وزارت راه و شهرسازی ضوابط بلند‌مرتبه‌سازی را اعلام کند بسیاری از مشکلات و خلأ‌های قانونی رفع می‌شود و تدوین و ابلاغ این ضوابط هم از وظایف وزارت راه و شهرسازی است. البته شهرداری می‌تواند با توجه به طرح تفصیلی شهر به این پروژه‌ها مجوز ندهد اما به هر حال شهرداری هم راه قانونی برای دادن مجوزها را پیدا کرده است. بیطرف با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی در مراحل ساخت، نظارت و ایمنی و محاسبات فنی و رعایت اصول نمای ساختمان ورود می‌کند و نقش دارد، گفت: در این میان سازمان نظام مهندسی هیچ نقشی ندارد و شهرداری و وزارت راه‌وشهرسازی باید پاسخگو باشند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی در بخش پایین‌دستی و در مرحله نظارت از نحوه ساخت‌و‌سازها ورود می‌کند. ضوابط را وزارت راه و شهرسازی باید تعیین و ابلاغ کند و شهرداری هم نسبت به صدور یا عدم صدور مجوزها تصمیم می‌گیرد. در این پروسه سازمان نظام مهندسی نقشی ندارد و وظیفه کارشناسان سازمان نظام مهندسی بعد از این مراحل شروع می‌شود و آن هم نظارت بر مسائل فنی و کیفی است.

بیطرف با تاکید بر اینکه امکان حذف شهرداری از پروسه صدور مجوزهای ساخت‌و‌ساز غیر‌ممکن است، گفت: شهرداری به طور قانونی مسئول صدور پروانه‌ها و مجوزهای ساخت‌و‌ساز است اما ضوابط و مقررات حاکم بر آن را وزارت راه و شهرسازی باید ابلاغ کند. وی ادامه داد: مقررات ملی ساختمان را هم باید وزارت راه وشهرسازی به تصویب برساند و نظام مهندسی مسئول اجرای این مقررات است.

بیطرف همچنین درباره آخرین وضعیت پروژه ایران زمین گفت: این پروژه در توقیف دادگاه است تا طبق قانون به فروش برسد و ریال این پروژه به وزارت نفت داده شود اما از لحاظ برقراری ایمنی حفظ وضعیت موجود باید بگویم که نظام مهندسی پیگیری‌های لازم را انجام داده است که ایمنی گود این پروژه برقرار باشد تا مراحل فروش انجام شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/3UmDf24e
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه