پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مجمع جهانی اقتصاد در جدیدترین گزارش «سرمایه انسانی» خود از صعود 14پله‌ای جایگاه ایران خبر داد و اعلام کرد: این کشور رتبه ۸۰ را کسب کرده است. به گزارش فارس، مجمع جهانی اقتصاد در گزارشی به رده‌بندی 124 کشور جهان براساس «شاخص سرمایه انسانی» پرداخته و رتبه ایران را با 14 پله صعود و امتیاز 63.20 از 100 درصد، 80 اعلام کرده است. در گزارش پیشین این نهاد بین‌المللی که مربوط به سال 2013 بود، رتبه ایران 94 عنوان شده بود.

7668797680

شاخص سرمایه انسانی چگونگی توسعه سرمایه انسانی از سوی کشورها و نحوه کارکرد آنها را مشخص می‌کند. شاخص سرمایه انسانی پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل سرمایه انسانی در هر کشور با توجه به شرایط موجود و موقعیت‌های محیطی را نشان می‌دهد. این شاخص، سطح تحصیلات، مهارت و مشاغل موجود را برای افراد در پنج گروه سنی بررسی می‌کند.

این گروه‌های سنی، شامل پنج گروه سنی کمتر از 15 سال، 15 تا 24 سال، 25 تا 54 سال، 55 تا 64 سال و بالاتر از 65 سال است. براساس این گزارش، فنلاند با امتیاز 85.78، رتبه نخست شاخص سرمایه انسانی را به خود اختصاص داده است. پس از آن نروژ با امتیاز 83.84 و سوییس با امتیاز 83.58 در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. کشور خاورمیانه‌ای یمن نیز به لحاظ شاخص سرمایه انسانی، رتبه آخر جهان را به دست آورده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/sg4ckuTQ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه