جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

باید مکانیزمی به وجود آید تا صادرکنندگانی که عنوان برتر را به‌دست می‌آورند، تحت پوشش بسته حمایتی مادی و معنوی دولت قرار بگیرند.

مرتضی دیلان، معاون دفتر توسعه صادرات خدمات سازمان توسعه تجارت با اعلام این نکته گفت: باید شرایطی برای ماندگاری صادرکنندگان در بازارهای هدف و همچنین تسهیل امر صادرات ایجاد کرد، نه اینکه تنها توجه به این امر به یک روز منتهی شود. انتخاب روز ملی صادرات و گنجاندن آن در تقویم رسمی کشور، نشانگر میزان توجه دولتمردان به امر صادرات و نقش آن در بهبود وضعیت اقتصادی کشور است. برای رسیدن به اقدامات موثر و ترغیب‌کننده باید از نزدیک و در قالب جلسات کارشناسی با صادرکنندگان دیدار کرد و در جریان خواسته‌های آنان قرار گرفت.

دیلان با اشاره به تاثیر فراوان جوایز صادراتی بر افزایش میزان فعالیت صادرکنندگان گفت: متاسفانه این جوایز از سال 89 و به دنبال مشکلات اقتصادی کشور متوقف شد، حال آنکه تاثیر زیادی در ترغیب صادرکنندگان داشت. در شرایطی که امکان اهدای جوایز مالی وجود ندارد، دولت می‌تواند با ارائه مشوق‌های معنوی به صادرکنندگان انگیزه‌های لازم را برای گسترش صادرات ایجاد کند تا حداقل تعداد شرکت‌های متقاضی کسب عنوان صادرکننده برتر کشور افزایش یابد و تمایل برای قرار گرفتن در این جایگاه در کشور بالا برود. مشوق‌های معنوی می‌تواند در دو بخش داخلی و خارجی به صادرکنندگان ارائه شود؛ برای مثال وزارت اقتصاد و دارایی شرایطی برای صادرکنندگان نمونه کشور در نظر بگیرد تا با معافیت‌های مالیاتی مواجه شوند. تسهیل در امر اعزام هیات‌های تجاری شرکت‌های صادراتی برتر، تسهیل در امر حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی داخلی و خارجی و تسهیل در امر شرکت در مناقصات بین‌المللی از جمله اقدامات معنوی است که می‌تواند از سوی دولت برای افزایش میزان انگیزه صادرکنندگان انجام شود.

معاون دفتر توسعه صادرات خدمات سازمان توسعه تجارت با تاکید بر اینکه دولت باید صادرات را به‌صورت یک فرآیند ادامه‌دار در نظر بگیرد توضیح داد: برای ایجاد یک مکانیزم واحد، به ایجاد کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت امور خارجه، وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن‌های تخصصی نیاز است. برای حمایت معنوی از صادر‌کنندگان نمونه برای مثال می‌توان صادرکنندگان برتر کشور را به مسئولان سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای هدف معرفی کرد و از طریق رایزنان بازرگانی و سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران زمینه معرفی آنان به شرکت‌ها و تجار خارجی را فراهم کرد. در این شرایط وزارت امور خارجه می‌تواند تسهیلات ویژه‌ای برای صادرکنندگان نمونه فراهم کند تا در شرایط بهتری بتوانند ویزای موردنظر خود را تهیه کنند.

دیلان با اشاره به مشکل مالیاتی شرکت‌های گردشگری که به برگزاری تورهای داخلی و خارجی اقدام می‌کنند، گفت: برخی از این شرکت‌ها تنها به برگزاری تورهای خارجی اقدام می‌کنند حال آنکه برخی دیگر ارزآور هستند و خارجی‌ها را به ایران دعوت می‌کنند. با این وجود هیچ مکانیزمی برای تفکیک مالیاتی بین شرکت‌های ارزآور و شرکت‌های خارج‌کننده ارز در نظر گرفته نشده و هر دو شرکت باید به اندازه 20‌درصد از پروانه بهره‌برداری خود مالیات بپردازند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/AdqpQTV1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه