چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
معاون وزیر نفت:

صادرات گاز به اروپا با خط لوله اقتصادی نیست

9 سال پیش ( 1394/4/30 )
 

معاون وزیر نفت با بیان اینکه با قیمت‌های فعلی صادرات گاز به اروپا از طریق خط لوله مقرون‌به‌صرفه نیست، گفت: اگرچه صادرات گاز از طریق LNG به اروپا صرفه اقتصادی دارد اما ایران فاقد LNG است. به گزارش ایسنا، امیرحسین زمانی‌نیا در حاشیه جلسه هیأت بازرگانی ایران و آلمان درباره صادرات گاز به آلمان توسط ایران تصریح کرد: صادرات گاز به آلمان یک برنامه بلندمدت است که باید مقرون‌به‌صرفه باشد. وی گفت: با قیمت‌های فعلی نفت و گاز، صادرات گاز به آلمان پروژه‌ای مقرون‌به‌صرفه نیست مگر آنکه شرایط عوض شود و صادرات گاز به اروپا به‌صورت LNG انجام شود.

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه آیا در شرایط فعلی صادرات گاز به‌صورت LNG دارای صرفه اقتصادی است؟ گفت: می‌تواند به‌صرفه باشد اما در حال حاضر صنعت LNG نداریم. وی در ادامه درباره اینکه مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران از مذاکره با یک شرکت بزرگ در زمینه LNG خبر داده است، اظهار کرد: ایران یک برنامه بزرگ LNG دارد که به خاطر تحریم‌ها راکد مانده است و درصورتی‌که تعاملات صورت بگیرد و تفاهمات انجام و قراردادها منعقد شود پروژه ایران LNG عملیاتی خواهد شد. زمانی‌نیا به دیدار هیأت آلمانی با وزیر نیرو، وزیر راه و شهرسازی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر امور خارجه، رییس کل بانک مرکزی و رییس‌جمهور کشورمان اشاره و تصریح کرد: در همه زمینه‌ها پروژه‌هایی تعریف شده است اما این سفر یک سفر سیاسی برای آماده‌سازی مقدمات انجام پروژه‌ها و قراردادها است و همان‌طور که قائم‌مقام صدراعظم آلمان تأکید کرد امیدوارم سفر بعدی، سفر مسئولان تجاری، اقتصادی و بانکی آلمان به کشورمان باشد.

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت به حضور تعدادی از صنعتگران آلمانی در این هیأت آلمانی اشاره و اظهار کرد: رؤسای صنعتگران بزرگ آلمان در این سفر حضور داشتند تا قرارهایی را با طرف‌های ایرانی تنظیم کنند. زمانی‌نیا تأکید کرد: درواقع این یک سفر سیاسی است تا نشان دهد جو بین‌المللی در مورد ایران تغییر کرده و ایران به جایگاهی که شایسته‌اش بوده رسیده یا در آینده نزدیک‌خواهد رسید و تعاملات اقتصادی، ‌تجاری و فرهنگی به حالت عادی و معمولی بر خواهد گشت. وی با بیان اینکه وزارت نفت اکنون در موقعیت عادی و معمولی قرار گرفته است، اضافه کرد: در این شرایط همه قراردادهایی که وزارت نفت منعقد می‌کند در طرح بین‌المللی رقابتی خواهد بود و ملاحظه بعدی ما توانمندسازی شرکت‌های داخلی خواهد بود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/UYJnH1BV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه