چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی کشور:

شهرداری تهران قانون لازم الاجرا را زیر پا می‌گذارد

8 سال پیش ( 1395/1/17 )
 

دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی کشور درباره لغو تفاهم‌نامه شهرداری با سازمان نظام مهندسی برای ارجاع کار به مهندس ناظر، گفت: شهرداری تهران نسبت به قوانین مصوب مجلس و دولت و تاکید مقام معظم رهبری بر اجرای این قوانین بی‌توجه است و متاسفانه قدرت‌های سیاسی هم از شهرداری حمایت می‌کند.

علی فرج‌زاده‌ها در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه ماده ۳۳ و ۳۴ قانون سازمان نظام مهندسی مصوبه دولت و مجلس است، اظهار داشت: متاسفانه برخی همکاران ما که مسئولیت‌هایی‌ هم در حوزه شهرداری دارند نسبت به قانون و آیین‌نامه‌ها و مباحث مقررات ملی ساختمان که مصوبه مجلس و هیأت وزیران است بی‌توجهند و از افرادی مانند آقای چمران تعجب می‌کنیم که قانون را زیرپا می‌گذارد.

وی با بیان اینکه در استان تهران کار از ابتدا اشتباه بوده است، گفت: در استان تهران شهرداری با نادیده گرفتن قوانین برای اجرای آیین‌نامه‌ها و مقررات ملی ساختمان که تکلیف مجلس و دولت است تفاهم‌نامه منعقد می‌کند این در حالی است که اجرای قانون نیازی به تفاهم‌نامه ندارد و اصل کار در تهران ایراد دارد.

دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی کشور با بیان اینکه مبحث دوم مقررات ملی نشات گرفته از ماده ۳۴ و ۳۳ مصوبه هیأت دولت است، ادامه داد: این قانون لازم‌الاجرا است و شهرداری این حق را ندارد که با لغو تفاهم‌نامه قانون را نادیده بگیرد. فرج‌زاده‌ها گفت: شهرداری تهران سال‌هاست که در برابر اجرای قانون مقاومت می‌کند و متاسفانه مسئولان سیاسی کشور هم از شهرداری تهران حمایت می‌کنند و این در تمام ادوار برقرار بوده و تنها به این دوره هم مربوط نمی‌شود.

وی ادامه داد: شهرداری از زمانی که آیین‌نامه اجرایی و مقررات ملی ساختمان و مبحث دوم متولد شد با هر مدیریتی از قدرت خود استفاده کرد تا قانون را نادیده بگیرد و در مقطعی هم مسئولان مجبور شدند برای اجرای قانون که مصوبه مجلس و دولت است با شهرداری تفاهم‌نامه‌ای امضا کنند که سازمان نظام مهندسی، مهندس ناظر برای پروژه‌های ساخت‌و‌ساز تعیین کند.

دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی کشور گفت: از آقای چمران بعید است که نسبت به قانون بی‌توجه باشد و بخواهد با نقض قانون صورت مسئله را پاک کند. فرج‌زاده‌ها ادامه داد: اگر مشکل صوری بودن نظارت‌ها و تاخیر در تعیین مهندس ناظر در پروژه‌ها وجود دارد نهادهایی مانند شورای شهر تهران، سازمان نظام مهندسی، وزارت راه و شهرسازی و استانداری می‌توانند براساس قانون این مشکل را رفع کنند. وی تاکید کرد: در مورد مشابهی که در استان اصفهان رخ داد و شهرداری قانون ارجاع کار به مهندس ناظر را لغو کرد دیدیم که دیوان عدالت اداری با سیاست شهرداری مخالفت کرد و آن را مغایر قانون دانست. 

دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی کشور گفت: مسئولان شهرداری اطلاعی از مواد قانونی ندارند بنابراین چطور می‌توانند مجری قانون در حوزه شهرسازی باشند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/bc4NJ6Hz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه