یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

۳۷۱ کمپ اقامتی و رفاهی طی ۱۰سال ساخته شده اند که فقط ۵۲درصد آنها واگذار شده و مابقی باید تبدیل به احسن شوند چون یا جانمایی اشتباهی داشته اند یا به پارک شهری شبیه شده اند.

جلال تاجیک، مدیرکل مناطق نمونه و زیرساخت های گردشگری معاونت سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره وضعیت کمپ های اقامتی و رفاهی که یکی از پروژه های گردشگری دولت قبل به شمار می آمد به ایسنا گفت: در ۱۰سال گذشته ۳۷۱ کمپ از محل «اعتبار طرح های تملک دارایی های سرمایه ای» ساخته شد که ۵۲ درصد آنها توسط مدیران کل میراث فرهنگی و گردشگری استانی به صورت قراردادی واگذار شد که البته در بررسی ها و ارزیابی به ایرادی در این قراردادها نرسیدیم، هرچند مهم ترین ضعف ساختاری کمپ ها را شناسایی کردیم.

وی با بیان اینکه واگذاری و تبدیل به احسن ۵۰درصد دیگر کمپ ها از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیگیری می شود، افزود: از این سازمان درخواست کرده ایم ساز و کار قانونی مربوط به واگذاری ها در دور جدید را مشخص کند.

این مقام مسئول در معاونت سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره علت این درخواست اظهار کرد: با توجه به ویژگی خاصی که کمپ های رفاهی و اقامتی باید داشته باشند، متاسفانه کمپ های ساخته شده بیشتر از آنکه دارای ساختار یک محل رفاهی باشند، شبیه پارک شهری شده اند. او گفت: وضعیت موجود کمپ ها نشان می دهد برای اجرای چنین پروژه ای بررسی های لازم صورت نگرفته، برای همین اصلی ترین چالش آنها جانمایی است.

تاجیک برای تایید این ادعای خود مصداقی آورد و گفت: «کمپ آبعلی» و برخی دیگر از کمپ ها آنقدر جانمایی بدی دارند که اصلا صلاح نمی دانیم این پروژه ها ادامه پیدا کنند یا حتی به سرمایه گذار واگذار شوند، چراکه اگر بخواهیم فقط جاده دسترسی به این کمپ را احداث کنیم، باید چند برابر اعتبار به کار گرفته شده در آن کمپ هزینه کنیم.

وی اضافه کرد: ساختار کمپ های ایجاد شده نشان می دهد، تقدم یا تاخر اولویت ها مسئله داشته است و در برخی از این فضاها ابتدای پروژه امکاناتی ایجاد شده که در آن مرحله از کار، اصلا نیاز نبوده اضافه شود.

مدیرکل مناطق نمونه و زیرساخت های گردشگری با بیان اینکه هنوز کارشناسی گسترده ای روی کمپ های احداث شده، صورت نگرفته است، گفت: تا همین جای کار هم ایرادها را می پذیریم و معتقدیم نخستین گام برای اصلاح وضعیت موجود، تبدیل به احسن پروژه هاست که با تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید صورت گیرد.

تاجیک سپس به ایده ای برای اجرای مشترک این پروژه ها با شهرداری اشاره کرد و افزود: به جای انجام مستقل این پروژه می توان طی تفاهمی با شهرداری ها در ورودی شهرهای مقصد گردشگری تعداد اندکی کمپ با شرایط متفاوت احداث کرد. این کمپ ها محل استقرار ایستگاه های اطلاع رسانی گردشگری و بازارچه های صنایع دستی نیز خواهند بود. این ایده به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارائه شده که اگر موافقت شود در برنامه ششم توسعه می توان با این شیوه پروژه کمپ ها را ادامه داد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/IXKZ9Qgu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه