دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
برگزاری دومین همایش بین‌المللی خودرو با هدف جذب سرمایه‌های خارجی

شرکای خارجی با خط تولیدشان به ایران بیایند

9 سال پیش ( 1393/8/4 )
 

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو گفت: «یکی از روش‌های پاسخگویی به نقدهایی که به صنعت خودرو وارد است، مشارکت شرکت‌های خودروسازی بین‌المللی با خودروسازان داخلی است به شرط آنکه تولیداتشان را در داخل کشور انجام دهند.

به گزارش «فرصت امروز»، ساسان قربانی، سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو و دبیر دومین همایش بین‌المللی خودرو، با بیان اینکه آمار واردات نشان می‌دهد که ما بازارمان را در اختیار شرکت‌های مختلف خارجی قرار داده‌ایم، اظهار کرد: «در دومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو قرار است سخنرانان خارجی نیازهای خود برای سرمایه‌گذاری و ورود به بازارهای ایران را مطرح کنند و بگویند که از ما چه می‌خواهند.

چرا تولید رنو در ایران کاهش یافت

او با اشاره به دلایل کاهش تولید محصولات رنو در ایران اظهار کرد: مشکلاتی همچون نقدینگی و انتقال پول سبب شده تا رنو تولید برخی از محصولات خود را کاهش دهد. قرار است در هفته جاری، جلسه‌ای با قطعه‌سازان ایرانی برگزار کند تا جزییات برنامه‌های خود برای تولید قطعات محصولات جدید را اعلام کند. مشکل نقدینگی و انتقال پول از سوی این خودروساز فرانسوی برای کاهش و توقف تولید برخی محصولات اعلام شده است و بر این اساس وعده داده که این مشکلات را برطرف کند، زیرا قطعه‌سازان بسیاری در این میان متضرر شده‌اند.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو بیان کرد: با گذشت زمان، کشورهای تحریم‌کننده خودروی ایران متوجه شده‌اند که مسیر اشتباهی را در پیش گرفته بودند و بر این اساس قصد ندارند برنامه‌های خود را براساس تحریم، تنظیم کنند، این در حالی است که کشورهای غربی نیز هم‌اکنون منتظر برداشتن تحریم‌ها هستند و بر این باورند که دنیا محدوده به‌هم‌پیوسته‌ای است که انفصال از آن چندان به صلاح نیست.

قربانی ادامه داد: یکی از عمده‌ترین مشکلاتی که شرکت‌های خارجی پیش‌روی کار با ایران عنوان می‌کنند، انتقال پول است، زیرا تحریم بانک‌ها برداشته نشده و با وجود لغو تحریم خودرو، باز هم هزینه‌های اضافی به این صنعت وارد می‌شود.

مرسدس بنز، اشکودا، کیا و هیوندایی در ایران

به گفته وی در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران با 1+5 و برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، به نظر می‌رسد که سرعت رشد صنعت خودرو مضاعف خواهد شد و مردم آن را حس خواهند کرد، ضمن اینکه فرصتی برای دنیا به وجود خواهد آمد که بازار پرپتانسیل ایران پیش‌روی کشورهای خارجی قرار می‌گیرد و کشورهای پیرامونی ایران نیز به‌نوعی بازار هدف آنها قرار خواهند گرفت.

دبیر دومین همایش بین‌المللی خودرو از برگزاری این همایش در دهم آذرماه خبر داد و بیان کرد: 30کشور فعال در صنعت خودرو و شرکای خارجی قدیمی ایران در این حوزه در این همایش حضور خواهند داشت. شرکت‌های پژو و رنو در بالاترین سطح در این همایش حضور دارند. شرکت‌های امریکایی نیز تاکنون پاسخ منفی نداده‌اند. مرسدس‌بنز و اشکودا نیز در این همایش حضور دارند. همچنین شرکت‌های کره‌ای هیوندایی و کیا نیز در این همایش حضور خواهند داشت. از میان شرکت‌های قطعه‌ساز، شرکت‌هایی نظیر بوش و زیمنس در این همایش حضور دارند. خودروسازان چینی نیز یک‌پنجم مهمانان این همایش را تشکیل می‌دهند.

قربانی در ادامه به برگزاری دومین کنفرانس بین‌المللی صنعت خودروی ایران در دهم آذرماه سال جاری اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که همایش هفت روز پس از مذاکرات ایران با 1+5 خواهد بود، به نظر می‌رسد نتایج مذاکرات مشخص شده و این امیدواری نیز وجود دارد که تحریم‌ها برداشته شود، فضای مناسبی پیش‌روی خودروسازان ایرانی و خارجی قرار گیرد.

قربانی در پاسخ به این پرسش که دستاورد این همایش در دوره قبل چه بوده است، توضیح داد: در دوره گذشته بسیاری از خودروسازان خارجی از اینکه فرصت شرکت در این همایش را از دست دادند، افسوس خوردند. در آن دوره مذاکراتی انجام شد که ما را به هدف این همایش رساند. گرچه در بسیاری از حوزه‌ها به خودروسازان داخلی انتقاد وارد است اما این صنعت توانست حداقل در حوزه تولید رشد 70 درصدی داشته باشد.

دبیر دومین همایش بین‌المللی خودرو افزود: هم‌اکنون بسیاری از کشورهای منطقه خریدار محصولات تولیدی فعلی ایران هستند و با توجه به تغییر نرخ ارز، صادرات نیز مزیت پیدا می‌کند، این در حالی است که کشورهای منطقه نیز به لحاظ بنیه مالی، می‌توانند بازار مناسبی برای صادرات محصولات ایرانی باشند.

وی جذب سرمایه‌گذاران خارجی را مهم‌ترین هدف این همایش دانست و بیان کرد: ارائه قوانین و مقررات موجود در کشور درباره سرمایه‌گذاری‌های خارجی در حوزه خودرو و ارائه برنامه شرکت‌های خودروسازی مبتنی بر برنامه راهبردی صنعت خودرو از دیگر برنامه‌های این همایش است. قربانی همچنین از تصویب برنامه راهبردی صنعت خودروی کشور خبرداد و گفت: در این کنفرانس، برنامه راهبردی صنعت خودرو و سمت‌وسوی این برنامه ارائه خواهد شد.

خودروها برای تغییر قیمت انبار نشده‌اند

عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو درباره خودروهای انبار شده توسط شرکت‌های خودروسازی توضیح داد: واقعیت امر این‌گونه نبوده است که خودروسازان بخواهند برای تغییر قیمت خودروها را انبار کنند. ماجرا این‌گونه است که مثلا یک شرکت 30 هزار دستگاه خودرو تولید کرده بود اما دو قطعه‌اش کاستی داشت، این شرکت ناچار بود که خودروها را انبار کند تا قطعات مورد نیازش وارد شود. به‌عنوان عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو می‌گویم که این موضوع که خودروسازان برای بالابردن قیمت، محصولات خود را انبار کرده‌اند، حقیقت ندارد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pkyuANEh
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه