جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شبکه بازار و تاثیر آن بر کشاورزی

9 سال پیش ( 1394/3/11 )
پدیدآورنده : گروه کشاورزی  

اگرچه شبکه بازار به‌صورت روزانه برنامه‌های متنوعی را برای تولیدکننده‌ها و حتی مردم عام پخش می‌کند اما به دلیل محدودیت‌هایی که برای این صفحه وجود دارد امکان انتشار چکیده همه برنامه‌های این شبکه مقدور نیست، بنابراین تنها به گزیده‌ای از آنها اکتفا کرده و سعی بر این است تا مهم‌ترین بخش آن را به تصویر بکشیم. آخر هفته گذشته نکته‌های جالبی درباره شیوع آنفلوآنزای پرندگان در آمریکا توسط یکی از کارشناسان این صنعت عنوان شد که به‌نوعی خبرهای تکمیلی این بخش به حساب می‌آمد. مهدی مسعودی دو هفته قبل از آن پیش‌بینی کرده بود که حمله این بیماری به صنعت مرغداری ترکیه هم می‌تواند به‌عنوان تهدیدی برای ایران باشد و هم فرصتی فراهم شود برای صادرات مرغ و تخم مرغ از ایران به عراق.

453463475754

خوشبختانه تاکنون قسمت اول این موضوع یعنی تهدید آنفلوآنزا در ایران به وقوع نپیوسته و امیدواریم هیچ‌گاه این اتفاق نیفتد. اما درباره بخش دوم باید گفت که ممنوعیت ورود مرغ و تخم‌مرغ از ترکیه به کشورهای دیگر، برگ برنده‌ای به دست تولیدکننده‌ها سپرد تا بتوانند از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرند. به‌طوری که در 20روز اخیر قیمت تخم‌مرغ به واسطه افزایش صادرات بالا رفته و تولیدکننده‌ها که در ماه‌های گذشته روزهای سختی را سپری می‌کردند اکنون فرصتی برای تنفس و تا حدودی جبران خسارت‌های پیش آمده پیدا کرده‌اند.

مسعودی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون به دلیل شیوع آنفلوآنزای پرندگان در آمریکا قیمت تخم‌مرغ 50درصد افزایش یافته عنوان کرد: «یکی از مهم‌ترین مواد اولیه برای غذاهای مختلف در آمریکا تخم‌مرغ است، بنابراین بالا رفتن قیمت این محصول نگرانی‌هایی را از بابت افزایش قیمت غذا در رستوران‌ها بین مردم ایجاد کرده که دولت با همکاری بخش‌خصوصی عزم جدی برای ریشه‌کنی این بیماری دارند.» به گفته این کارشناس، خسارت وارده از آنفلوآنزا برای هفته گذشته یک میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. این موضوع ممکن است مبادلات تجاری مرغ و تخم‌مرغ را در دنیا به هم بریزد. مسعودی در بخش دیگری از سخنانش در برنامه مجله کشاورزی گفت: «در دنیا شرکت‌های متنوعی وجود دارند که افزودنی‌های خوراک دام و طیور را تولید می‌کنند. این شرکت‌ها در ایران هم در حال رشد هستند. به خاطر همین تنوع برندینگ، مرکزی به نام «گرس» به وجود آمده که قابلیت و صلاحیت این نوع شرکت‌ها را با استانداردها سنجیده و آنها را تأیید یا رد می‌کند. در این میان نتایج تحقیقات و بررسی‌هایی که از این مرکز در دنیا منتشر می‌شود، می‌تواند راهنمایی برای تولیدکننده‌ها محسوب شود.

مدیرمسئول نشریه دنیای کشت و صنعت در ادامه عنوان کرد: «محصول جدیدی در حوزه افزودنی‌ها در راه بازار است که به رشد سریع اسکلت مرغ کمک‌شایانی می‌کند. سرعت رشد اسکلت موجب می‌شود که مرغ بهتر بتواند وزن ایجاد شده توسط ماهیچه را تحمل کند، بنابراین مشکلات پا و پنجه برای طیور پیش نخواهد آمد. با ‌توجه به اینکه هزینه جیره و خوراک در دنیا در حال افزایش است، بحث افزودنی‌ها می‌تواند به‌عنوان یکی از راه‌های صرفه‌جویی در هزینه‌ها باشد.» در این برنامه کارشناسان مختلفی در باره تغذیه اولیه طیور صحبت کردند که راهکارهای خوبی برای تولیدکننده‌ها به حساب می‌آمد. از آنجا که هفته اول پرورش طیور گوشتی، بسیار حساس و بااهمیت است، تمرکز کارشناسان بر چگونگی مدیریت صحیح در طول این مدت و تغذیه درست از جانب فعالان خلاصه شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/diD8gCJ1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه