شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

برای پناهندگان و مهاجرانی که در یونان گیر افتاده‌اند داشتن گوشی هوشمند تا وقتی که شارژ داشته باشد، خود زندگی است. اما دسترسی به برق در کمپ‌های شلوغ آنجا کار سختی است و برق مجانی هم به سادگی در دسترس نیست.

یک تیم از دانشجویان دانشگاه ادینبورگ امیدوارند این مشکل بزرگ را حل کنند. آنها روشی را طراحی کرده‌اند که با استفاده از آن می‌توان تنها با نور خورشید گوشی‌های هوشمند را شارژ کرد؛ چیزی که یونان از آن بی‌بهره است.

آنها دو یونیت در این کمپ نصب کرده‌اند که هر یک از آنها 12 گوشی همراه را در یک ساعت با استفاده از انرژی رایگان خورشید شارژ می‌کند. به این ترتیب 240 نفر هر روز می‌توانند گوشی‌های خود را شارژ کنند.

این ایده نخستین بار به ذهن الکساندر آنگلوپولوس 20 ساله، یکی از بنیانگذاران آن در تابستان سال گذشته میلادی رسید.

هزاران پناهجویی که هر روز از خاورمیانه و برای فرار از جنگ به سواحل یونان می‌آیند، می‌توانند از این ابتکار تازه بهره ببرند. زندگی آنها به نوعی وابسته به گوشی‌های هوشمندشان است چون بعضی از آنها سلفی می‌گیرند، بعضی دیگر از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان استفاده می‌کنند و گروهی دیگر نیز با استفاده از نقشه گوگل برای سفر به شمال اروپا برنامه‌ریزی می‌کنند.

آنگلوپولوس می‌گوید: ‌«‌مردم می‌خواهند با خانواده‌های خود تماس بگیرند و اینترنت داشته باشند.»

ساموئل کلرهالز دیگر بنیانگذار 21 ساله این ایده نیز دراین‌باره می‌گوید: ‌«‌ما فقط می‌خواستیم با استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر مشارکت مثبتی در جوامع محلی داشته باشیم.»

فاز اول این پروژه که Elpis به معنای ‌«‌امید» نام دارد، حالا راه‌اندازی شده و قرار است گسترش یابد.

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Mv4Fi6L2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه