پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

در پایان آخرین روز معاملاتی هفته، شاخص کل با 157.22 واحد رشد به رقم 77 هزار و 300 واحد رسید. شاخص کل بورس از همان ابتدا با افزایش تقاضا روبه رو شد، به طوری که بعد از گذشت یک ساعت از معاملات، بازار شاهد رشد بیش از 200واحدی شاخص کل بود اما پس از آن شاهد به تعادل رسیدن عرضه و تقاضا در بازار سهام بودیم و درنهایت در 30 دقیقه پایانی شاهد عقب نشینی اندک شاخص کل بودیم اما در پایان شاخص کل جایگاه خود را بالای ارتفاع 77 هزار تایی کماکان حفظ کرد.

در بازار روز گذشته و در پی انتشار اخباری دایر بر حضور مدیران شرکت سیتروئن در تهران در 15 مهرماه جاری و امضای قراردادهای طرفین، بار دیگر شاهد اقبال بازار سهام به گروه سایپا به خصوص نماد شرکت سایپا بودیم، به طوری که حتی عرضه های سنگین صورت گرفته نیز مانع از برچیده شدن صف خرید سنگین این سهم پرطرفدار نشد و صف های خرید تا پایان وقت معاملاتی بر جای ماند. در دیگر گروه ها و نمادها هم اوضاع متعادل و متقارن بود و نیمی از هر صنعتی با رشد قیمتی و نیمی دیگر با افت قیمتی همراه بودند. اما بر خلاف انتظارات و گمانه زنی ها، شاخص کل مثبت بود و هفته نسبتا خوبی را پشت سر گذاشت. 

با گروه های بازار سهام

در بورس تهران با جذاب شدن قیمت سهام در گروه خودرویی همزمان با انتظار برای انتشار گزارش های عملکردی شش ماهه بازار سهام شاهد شکل گیری صف خریدهای میلیونی در پایان معاملات شرکت های پیشرو این گروه همزمان با غلبه تقاضا بر عرضه سهام بود. در گروه لبنیاتی نیز همسو با کشف قیمت سهام عرضه اول شیر پاستوریزه پگاه گلستان همچنان این گروه با صف خریدهای پرحجم در اغلب نمادهای معاملاتی روبه رو است.

در این گروه لبنیات پاک با صف خرید 13 میلیون سهمی با وجود افزایش عرضه سهام از سوی حقوقی ها، در بالاترین دامنه مثبت قیمتی به کار خود پایان داد. گروه قندی نیز پس از جذاب تر شدن گروه های پیشرو بازار از جمله خودرویی ها و معدنی ها شاهد جابه جا شدن معامله گران حرفه ای و متعادل شدن سهام این گروه بود. آنچه در گروه قندی ها بهانه حضور نوسان گیران در این روزها شده، موضوع یکسان سازی نرخ ارز و به تبع آن آزادسازی نرخ شکر و انتظار برای رشد 30درصدی قیمت این کالا است. در گروه معدنی ها اما موضوع ذخایر معدنی سنگ آهن در ایران در کنار تأثیر افزایش قیمت های جهانی فلزات اساسی باعث شد انگیزه برای خرید سهام در این گروه برای معامله گران اغلب حقیقی افزایش یابد. در کل بازار سهام بازاری به نسبت پرحجم تر از روز گذشته بود که حاکی از سبقت تقاضا از عرضه سهام همسو با افزایش امیدواری ها نسبت به رشد بازار در نیمه دوم امسال بود؛ بازاری که برای حضور پررنگ تر در روزهای آینده با امیدواری گام های خود را محتاطانه برمی دارد.

رشد کمتر از یک واحدی شاخص فرابورس

در جریان معاملات آخرین روز هفته در مجموع بازارهای فرابورس ایران بیش از 253 میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار و 193 میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت. شاخص فرابورس نیز پس از افت و خیزهای مکرر به رشد کمتر از یک واحدی بسنده کرد و در ارتفاع 817 واحدی متوقف شد. بازار سهام فرابورس نیز شاهد نقل و انتقال 186 میلیون سهم به ارزش بیش از 663 میلیارد ریال بود. نماد معاملاتی شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی صدرنشین این بازار قرار گرفت، چرا که تعداد 42.5 میلیون سهم به ارزش 147.7 میلیارد ریال در آن دادوستد شد.

در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز سرمایه گذاران نقل و انتقال 334 هزار و 788 ورقه به ارزش 307 میلیارد ریال را تجربه کردند. در این بازار «اخزا7» کماکان به صدرنشینی خود به لحاظ ثبت بالاترین حجم و ارزش ادامه داد. در این نماد تازه وارد بیش از 156 هزار ورقه دست به دست شد که ارزش آن نیز بالاتر از 134 میلیارد ریال بود. در معاملات اوراق تسهیلات مسکن نیز شاهد افت قیمتی اغلب نمادهای مورد معامله و دادوستد تسه ها در محدوده قیمتی 836 تا 896 هزار ریال بودیم. درنهایت ETFها نیز در آخرین روز معاملاتی هفته معامله 2.2 میلیون ورقه به ارزش 27.8 میلیارد ریال را به ثبت رساندند که نسبت به روز معاملاتی گذشته با افت حجم و ارزش معاملاتی همراه بود. صندوق سرمایه گذاری آرمان آتی کوثر بالاترین حجم و ارزش معاملات

ETFها را تجربه کرد، به طوری که در این صندوق یک میلیون ورقه به ارزش 11.8میلیارد ریال مورد مبادله
قرار گرفت.

ارتباط با نویسنده : sadrolgharavi@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/sRvLueOj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه