یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سیدحسن خمینی در دیدار جمعی از جوانان اصلاح‌طلب و اعتدالی استان گیلان در حرم مطهر امام خمینی(ره) با اشاره به موضوع گسست نسلی در جامعه گفت: اگر نسل‌های جدید تصمیم بگیرند که اشتباهات نسل‌های قبل را تکرار کنند، گسست میان نسل‌ها پدید می‌آید، در حالی که ما باید با عبرت‌ از اشتباهات گذشتگان، مسیر صحیح را انتخاب کنیم.

یادگار امام(ره) با اشاره به اینکه در دوران معاصر در اثر ورود ابزارهای ارتباطی جدید، گسست نسلی به 5 تا 10 سال رسیده است، یادآور شد: چند دهه قبل ابزارهای رسانه‌ای فعلی وجود نداشت و اخبار صرفا به واسطه چند خبرگزاری مطرح مخابره می‌شد، اما امروز با توجه به ابزارهای گوناگون بشری و از جمله رسانه‌ها، ذائقه و بعضا راهکارهای نسل‌های جدید نیز متفاوت از گذشته است که امر مبارکی است، اما آنچه به‌عنوان یک چالش این دوران مطرح می‌شود، گسست نسلی و درس نگرفتن از شکست‌ها و پیروزی‌های نسل‌های پیشین است که باید مراقب آن باشیم.

5684345724623473584689946835734723424

سیدحسن خمینی با تاکید بر همراهی و اعتماد میان نسل‌ها تصریح کرد: بخش‌های مدیریتی میانسال و پا به سن گذاشته باید نسل جوان را باور کند و از سوی دیگر این نسل‌ها نیز به خرد و تجربه نسل قبل اعتماد کنند که در این صورت از گسست نسلی عبور خواهیم کرد. او لازمه ایجاد اعتماد میان نسلی را تمرین این امر در حلقه‌های کاری و اجتماعی کوچک ذکر کرد تا به تدریج در امور کلان تحقق یابد.

سیدحسن خمینی، با اشاره به سخنان برخی حضار درخصوص مشکلات کشور، راه حل این مشکلات را اعتماد به مردم دانست و تاکید کرد: حل مشکلات مردم فقط به دست خود آنان ممکن است. تولیت آستان مقدس امام راحل با اشاره به تجربه کمونیسم شوروی که یک حزب فکر می‌کرد می‌تواند به جای تمام مردم بیندیشد و مردم مجری آن افکار باشند، تاکید کرد: اینکه یک گروه یا طایفه، ولو با نیت خیر، تصور کند می‌تواند به تنهایی مشکلات را حل کند صحیح نیست و حتی اگر در یک بازه زمانی کوتاه این شیوه جواب دهد در بلند‌مدت پاسخگو نخواهد بود.

سیدحسن خمینی با تاکید بر حضور همه بخش‌های جامعه در عرصه حل مشکلات کشور ادامه داد: راهی جز سهیم شدن همه مردم و گروه‌ها در سرنوشت جامعه و پیشرفت آن و تن دادن به لوازم این حضور وجود ندارد. او با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت حضور همه مردم در انتخابات آتی گفت: این بیان زیبای رهبر معظم لوازمی دارد که از جمله آن ایجاد امکان آمدن همه به این عرصه است. یادگار امام(ره) با بیان این مطلب که مردمسالاری دینی نیازمند تمرین است و این‌گونه نیست که هرکس دم از دموکراسی می‌زند هنگام روی کارآمدن پایبند به آن باشد، گفت: شرایط و چارچوب‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که اگر کسی وارد کار شد نتواند از قواعد مردمسالاری تخطی کند.

سیدحسن خمینی با تاکید بر وجود امید در جامعه یادآور شد: اگر خدا را یاری کنیم او نیز ما را نصرت خواهد کرد و باور کنیم که این وعده‌ای کاذب نیست، چرا‌که در آیات قرآن نیز تاکید شده است «ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم»؛ لذا در کارها نباید تعجیل کنیم، بلکه باید با تحمل شرایط امید به خدا را از دست ندهیم تا او کرامت خود را بر ما نازل کند.

او همچنین در این دیدار به سابقه تاریخی خطه گیلان و مردم آن اشاره کرد و دورانی چون حکومت آل‌بویه، مشروطه، مبارزه با استبداد صغیر، نهضت جنگل و دفاع مقدس را از نقاط پرافتخار تاریخ آن ذکر کرد و گفت: مقاومت مرحوم میرزا کوچک خان جنگلی با سرنوشت مظلومانه و افتخارآمیزش یکی از نقاط ارزشمند تاریخ ایران است که میرزا را به یکی از نمادهای پرافتخار تاریخ ایران تبدیل کرده است.

در ابتدای این دیدار، جمعی از جوانان اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا و یکی از بانوان استان گیلان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در مورد شرایط کشور پرداختند. تاکید بر اهمیت جایگاه بیت امام(ره) در کشور و ایستادگی آن در مقابل افراط‌گرایی، بیان مشکلات اقتصادی جامعه، ضرورت جوان‌گرایی در کشور، تاکید بر برگزاری پرشور انتخابات از جمله محورهای سخنان حضار بود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/7seOxuaY
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه