یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
شروع ثبت‌نام کاندیداتورها در انتخابات مجلس خبرگان

سیدحسن خمینی ثبت‌ نام کرد

8 سال پیش ( 1394/9/28 )
 

روزهای پنجشنبه و جمعه داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در وزارت کشور و فرمانداری‌های سراسر کشور حضور یافته و ثبت‌نام کردند. تاکنون شخصیت‌های مختلفی از جمله حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی نوه امام و آیت‌الله امجد استاد اخلاق، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد سعیدی امام جمعه قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن غرویان استاد حوزه و. . . ثبت‌نام کرده‌اند.

8683573535896957057579570570575757

حسن خمینی: به‌صورت مستقل  وارد انتخابات شده‌ام

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی روز جمعه پس از نام‌نویسی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران افزود: در هفته گذشته که بحث حضور من در انتخابات مجلس خبرگان مطرح شد با سه نوع برخورد نسبت به این مسئله مواجه شدم. یادگار امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه گروهی از این امر استقبال کردند و برادر کوچک خود را مورد ملاطفت قرار دادند، گفت: اقبال خوبی که در جامعه نسبت به این امر شد بیش از هر چیز نشانی از زنده بودن امام (ره) در جامعه است و خداوند را بر این لطف الهی سپاسگزاریم. دوستان دیگری بودند که به‌نوعی مسئله را نقد کردند که از آنها هم تشکر می‌کنم؛ دسته سوم نیز این امر را به‌عنوان یک اختلاف و شکاف در نظام جمهوری اسلامی معرفی کردند.

سیدحسن خمینی ادامه داد: اما درباره دسته‌ای که این امر را به‌عنوان یک اختلاف و شکاف در نظام جمهوری اسلامی معرفی کردند باید اشاره کنم که اساساً حضور من در انتخابات به تبع فرمایشی از امام بزرگوار است که فرمودند باید تا جایی که توان داریم از مبانی جمهوری اسلامی دفاع کنیم و همگان را به این امر تشویق کردند. در طول تاریخ انقلاب افراد زیادی برای اعتلای نام ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی جان دادند و گروهی همچون ایثارگران و خانواده شهدا از سلامتی خود گذشتند و گروهی نیز در این مسیر آبروی خود را دادند. امام (ره) به ما آموختند که برای حفظ و تقویت و تحکیم جمهوری اسلامی باید از همه اینها گذشت و البته هم بنده اگر کوچک‌ترین آبرویی دارم در این مسیر گذاشته‌ام و خواهم گذاشت.

جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش

وقتی از امام پرسیدند جمهوری به چه معناست اشاره کردند که جمهوری همان معنای مصطلح است و اسلام هم در قانون اساسی تدوین و چارچوب آن در قالب نظریه ولایت فقیه مطرح شده است که ما باید نسبت به آن پایبند باشیم و تا پای جان برای تقویت و تحکیم مبانی آن بکوشیم. همه ما به‌عنوان شیعیان امیرالمومنین (ع) و پیروان پیامبر (ص) و دلدادگان مکتب سیدالشهدا (ع) هیچ راهی برایمان نیست جز اینکه جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش را به‌عنوان آمال و آرزوهای خودمان دنبال کنیم. من به‌صورت مستقل وارد انتخابات شده‌ام و دست یکایک مردم شریف، جوانان گرانقدری که در این روزها ابراز لطف و پیوندی دوباره و مستحکم با امام (ره) خودشان برقرار کردند، مراجع و روحانیون و اقشار مختلف مردم را می‌بوسم و امیدوارم لایق اعتماد مردم باشم.

نوه امام (ره) با اشاره به اینکه ان‌شاءالله روز انتخابات روز مبارکی خواهد بود و از همه انتظار داریم در جهان آشفته کنونی که هیچ چیزی به اندازه وحدت ملی و در کنار هم بودن مهم نیست، در کنار هم باشند، افزود: همان‌طور که در شعار امسال که رهبر معظم انقلاب فرمودند هیچ چیز از اعتماد، همدلی و همراهی مهم‌تر نخواهد بود. سیدحسن خمینی اظهار امیدواری کرد بتوانیم انتخابات خوبی پیش‌رو داشته باشیم و به آنچه مورد رضای خداوند است عمل کنیم.

وزارت کشور: داوطلبان ثبت‌نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند

همچنین حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان در وزارت کشور گفت: چهره‌های شاخصی برای مجلس خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند. آمار دقیق را در اسرع وقت اعلام خواهیم کرد. 65 نفر تا روز پنجشنبه نام‌نویسی کرده‌اند. آمار ثبت‌نام امروز (جمعه) را هم در اسرع وقت اعلام می‌کنیم. روزهای اول اغلب استقبال کمتر است و خوشبختانه روز دوم روند ثبت‌نام بیشتر و بهتر شده است.

او با اشاره به حضور چهره‌های سیاسی مطرح در ثبت‌نام روز جمعه گفت: خوشبختانه چهره‌های شاخص و سرشناسی برای ثبت‌نام در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان آمدند. داوطلبان ثبت‌نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند. روند مراجعه برای ثبت‌نام به‌صورت صعودی خواهد بود. امیدواریم شاهد انتخاباتی باشکوه و بزرگ باشیم. هیات‌های اجرایی خبرگان شکل گرفته‌اند و از فردا همزمان با ثبت‌نام کاندیداهای مجلس، ثبت‌نام کاندیداهای خبرگان نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالوهاب میراشرفی، رئیس هیأت نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در تهران در ساعت اولیه آغاز دومین روز ثبت‌نام‌ها با حضور در فرمانداری تهران و بازدید از روند ثبت‌نام کاندیداها توصیه‌هایی را به داوطلبان مطرح کرد. عبدالوهاب میراشرفی در دومین روز از ثبت‌نام کاندیداهای مجلس خبرگان در جمع خبرنگاران درباره نظارت بر روند ثبت‌نام‌ها گفت: نظارت بر روند ثبت‌نام‌ها براساس قانون انجام می‌شود و به لطف خدا تاکنون مشکلی گزارش نشده و امیدواریم در آینده نیز مشکلی ایجاد نشود. در مراحل فعلی نظارت بر ثبت‌نام‌ کاندیداها در زمینه کنترل تکمیل مدارکی است که باید از سوی آنها ارائه شود. در سامانه وزارت کشور نیز این مراحل مرور و کنترل می‌شود. اگر مدارک کاندیدایی ناقص باشد عملیات ثبت‌نام انجام نخواهد شد.

او به متقاضیان کاندیداتوری توصیه کرد که حتماً با آشنایی نسبت به حقوق خود داوطلب شوند و بدانند برای چه کاری می‌آیند. رئیس هیأت نظارت بر انتخابات تهران با اشاره به اینکه در انتخابات مجلس شورای اسلامی هم همین روند دنبال می‌شود، تأکید کرد که داوطلبان مجلس شورای اسلامی نیز باید از قبل در جریان مدارکی که باید به همراه داشته باشند قرار بگیرند و تمام مدارک را همراه خود بیاورند. او همچنین خاطرنشان کرد که برخورد با تبلیغات زودهنگام کاندیداها بر عهده ستاد پیشگیری از وقوع تخلفات و جرائم انتخاباتی است و ضابطین قانونی با افرادی که پس از ثبت‌نام اقدام به تبلیغات کنند برخورد خواهند کرد.

حجت الاسلام محسن غرویان، استاد حوزه و دانشگاه داوطلب حوزه انتخابیه تهران، آیت‌الله اسلامیان عضو فعلی خبرگان رهبری از حوزه چهارمحال و بختیاری، آیت‌الله فیض عضو فعلی مجلس خبرگان از آذربایجان غربی نیز از دیگر چهره‌های مطرح ثبت‌نام‌کننده در وزارت کشور بودند. البته نمایندگان آیت‌الله فیض و آیت‌الله اسلامیان برای ثبت‌نام به وزارت کشور آمده بودند.

عسگر دیرباز از حوزه انتخابیه آذربایجان‌غربی، سیدمحمدعلی فقیهی از حوزه انتخابیه اصفهان، محمد عمومی از حوزه انتخابیه اصفهان، محمد گوهری رفعت از حوزه انتخابیه اصفهان، عبدالمجید قائدی از حوزه انتخابیه فارس، حبیب‌الله قدمی از حوزه انتخابیه گلستان، سیدابراهیم سیدحاتمی از حوزه انتخابیه اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی از حوزه انتخابیه اردبیل و حسین فریدونی ممان از حوزه انتخابیه تهران هستند. محمد هادی داوطلب حوزه انتخابیه گیلان، محمد حسن گل شیرداد داوطلب حوزه انتخابیه مازندران، صادق محقق حضرتی داوطلب حوزه انتخابیه ارومیه، یحیی صالح‌نیا داوطلب حوزه انتخابیه تهران و آیت‌الله سیدمحمد امین از تهران از جمله کسانی بودند که در دومین روز ثبت‌نام با حضور در محل وزارت کشور، نامزدی خود برای انتخابات خبرگان را به ثبت رساندند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0D1JFtUO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه