سومین کنفرانس بینالمللی باشگاه مشتریان و برنامههای وفاداری آنها با محوریت موضوعاتی چون نقش باشگاه مشتریان در افزایش تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، باشگاه مشتریان و اثرات آن بر بازاریابی و فروش، برنامههای وفادارسازی مشتریان و بررسی آن برگزار شد.
به گزارش دبیرخانه سومین کنفرانس بینالمللی باشگاه مشتریان، علیرضا جعفری دبیر این کنفرانس، ضمن رونمایی از طرح سیکارت به عنوان نخستین پلتفرم ایرانی یکپارچه وفادارسازی به اهمیت انگیزه بخشی به مشتریان در سیستم جامع پاداشدهی اشاره کرد و گفت: این موضوع که مشتریان بلندمدت نسبت به مشتریان موقتی سودآورتر هستند، در ادبیات بازاریابی بهطور کامل مورد قبول واقع شده است و براساس این منطق راهاندازی باشگاه مشتریان یکی از راهکارهای نوین فرآیندهای حرفهای بازاریابی در دنیا به شمار میآید.
وی وفادارسازی، پایداری، ایجاد رضایتمندی مشتری و شناخت فرصتهای جدید تجاری و حفظ آن و به دست آوردن سهم بیشتری از بازار با ایجاد مزیت رقابتی بیشتر را دلیل این گردهمایی دانست و گفت: باشگاه مشتریان به عنوان واحد برقرارکننده ارتباط سازمانها با مشتریانشان تعریف میشود که هدف آن فعال کردن مشتریان و افزایش وفاداری به وسیله ایجاد یک رابطه عاطفی با آنها است.
دبیرکل کنفرانسهای باشگاه مشتریان با بیان اینکه مخاطبان این کنفرانس مدیران ارشد سازمانها، ارگانهای دولتی و بخش خصوصی هستند، اظهار کرد: محور کنفرانس امسال بررسی اهمیت باشگاه مشتریان در حفظ و جذب مشتری در صنایع مختلف مانند بانکها، موسسات مالی و اعتباری، بیمهصنایع تند مصرف و فروشگاههای زنجیرهای، صنایع غذایی، صنعت توریسم و خطوط هوایی و... خواهد بود. حفظ وفاداری مشتریان موضوع بسیار مهمی است که این روزها بیشتر از گذشته مورد توجه مدیران کسبو کار قرار گرفته است.
جعفری برگزاری این کنفرانس را جدیدترین راهکار برنامههای وفاداری مشتری دانست و گفت: افزایش رقابت در بازارهای مختلف باعث شده که علم بازاریابی همواره روند رو به رشدی را تجربه کند که در این میانه زمینه بالای جذب مشتری جدید در کنار حفظ مشتریان موجود از اهمیت ویژهای برخوردار است.