یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بازار سهام پس از یک روز منفی، روز گذشته به مسیر مثبت خود بازگشت و شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران رشد 57 واحدی را به ثبت رساند که خود بیانگر بازگشت روندی متعادل و آرام به این بازار است. گرچه نباید از این نکته غافل ماند که کمبود نقدینگی در بازار سهام، حجم و ارزش روزانه معاملات سهام را کاهش داده و صعود سه روز معاملاتی آخر هفته گذشته و نیز منفی و مثبت‌های دو روز معاملاتی گذشته، با نقدینگی اندک رقم خورده است. چنان‌که در جریان معاملات روز گذشته بازار سهام، با دادوستد 443 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 90 میلیارد تومان در 42 هزار نوبت، ارزش کل بازار به عدد 284 هزار میلیارد تومان رسید.

09897096680

همچنین با کاهش نقدشوندگی سهام در بازار، بسیاری از سهامداران حقیقی به نوسان‌گیری روی آورده‌اند. ازجمله روز گذشته این روند در گروه ساختمانی مشاهده شد. موضوع بازگشایی حساب امانی پیش‌فروش مسکن که قرار است از خردادماه اجرایی شود موجب شد سهامداران حقیقی به معامله گسترده در این گروه بپردازند و اکثر نمادهای گروه ساختمانی روندی صعودی را طی کنند. گروه قطعه‌سازان نیز که انتظار تعدیل سود در آستانه برگزاری مجامع از برخی نمادهای معاملاتی آنها می‌رود مورد اقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفتند.

رشد اندک آیفکس

در جریان معاملات فرابورس ایران، 17 هزار و 620 دفعه معامله به ارزش 448 میلیارد و 920 میلیون ریال انجام شد. بیشترین حجم و ارزش معاملات امروز فرابورس مربوط به خریدوفروش 10 میلیون و 130 هزار ورقه بهادار سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین به ارزش 27 میلیارد و 340 میلیون ریال بود. درحالی‌که آیفکس با اندکی رشد به 726.67 واحد رسید، سهام شرکت‌های فن‌آوا، بیمه نوین و سرمایه‌گذاری مسکن تهران بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های پتروشیمی جم و مارون بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص فرابورس داشت. در سوی دیگر بازار نیز سهام شرکت‌های پالایش نفت لاوان، تهران و نفت ایرانول با بیشترین افت قیمت روبه‌رو شدند. نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری اعتلای البرز پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم، بازگشایی و نماد معاملاتی شرکت آس‌پ جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده صاحبان سهام در روز چهارشنبه 30 اردیبهشت، در پایان معاملات متوقف شد.

نمادهای گروه انبوه‌سازی در سقف قیمت روزانه

در گروه انبوه‌سازی معاملات پرحجم و تماما در بازه مثبت و اكثرا در حوالی سقف قیمت روزانه انجام گرفت. با معامله 6.8 میلیون سهم، سرمایه‌گذاری مسکن تهران پرحجم‌ترین نماد معاملاتی گروه بود. نمادهای گروه بانک و موسسات اعتباری معاملات را مثبت آغاز كردند هرچند نزول بسیار كم‌شیبی بر گروه حاكم بود اما در پایان معاملات، اكثر نمادها در بازه مثبت قرار گرفتند و با معامله 34.99 میلیون سهم، بانک صادرات ایران پرحجم‌ترین نماد معاملاتی گروه بود. ازجمله خبرهای مهم پیرامون گروه بانک می‌توان به صحبت‌های مدیرعامل بانک سپه اشاره کرد که به افزایش نرخ سود سپرده‌های کوتاه‌مدت در بانک‌های خصوصی پرداخت و از برگزاری جلسه‌ای دیگر برای توافق بر سر نرخ‌های سود این سپرده‌ها در دوم خردادماه خبر داد.

رشد کیفیت پرتفوی صنعت بیمه

ازجمله خبرهای پیرامون گروه بیمه نیز اظهارات نایب‌رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بیمه دانا بود که با اشاره به عملکرد مثبت این شرکت در ماه‌های اخیر، از حرکت این مجموعه به سوی افق‌های روشن درآینده نزدیک خبر داد. وی رشد ۴۶ درصدی پرتفوی شرکت و رشد کیفیت پرتفوی صنعت بیمه را نشان‌دهنده حرکت این صنعت به سوی منویات ترسیم شده دولت ذکر کرد. همچنین علت توقف نماد بیمه دی تعدیل مثبت سنگین در سال مالی ۹۴ و اعلام سود عملیاتی بسیار مناسب در سال مالی ۹۳ است. این نماد در سال ۹۳ سود هر سهم را ۲۵۰ ریال اعلام کرده بود.

معاملات متعادل در گروه خودرو

نمادهای گروه خودرو و ساخت قطعات نسبتا متعادل معامله شدند. صف فروش سایپادیزل طی روز چندین بار جمع و دوباره تشكیل شد اما درنهایت با قیمت پایانی 100 تومان و بدون صف فروش معاملات را به پایان رساند و با معامله 28 میلیون سهم پرحجم‌ترین نماد معاملاتی گروه بود. همچنین خبرها از سایپادیزل حکایت از همکاری ولوو برای افزایش تولید در این شرکت دارد. در مورد پارس‌خودرو گفته می‌شود عرضه خودروی ساندرو از شهریورماه شروع خواهد شد و تولید آزمایشی ساندرو در حال انجام بوده است. در گروه سیمان اظهارات دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان مبنی بر اینکه هنوز درخواست مکتوب خود برای افزایش ۱۷ درصدی قیمت‌ها را به سازمان حمایت ارسال نکرده‌ایم برای روزهای آینده معاملاتی مهم ارزیابی می‌شود.همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: «بحث استفاده از رویه‌های بتنی در راه‌های کشور با توجه به ظرفیت نصب شده و تولید مازاد سیمان شروع شده است». وی تصریح کرد: این امر، نمی‌تواند مبنای صحیحی برای تصمیم‌گیری باشد، زیرا در صورت فعال شدن پروژه‌های عمرانی کشور و افزایش تقاضا با کمبود و کاهش عرضه سیمان و زیر سوال رفتن پروژه‌ها روبه‌رو خواهیم شد.

عدم تاثیر آتش‌سوزی بر eps هلدینگ خلیج‌فارس

در گروه محصولات شیمیایی نیز معاملات متعادلی را شاهد بودیم. شرکت هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است روز شنبه به علت نشتی گاز با فشار 90 بار از فلنج گاز ورودی به کمپرسور شماره 3 پتروشیمی پارس آتش‌سوزی رخ داده که با تلاش پرسنل پارس و منطقه در کمترین مدت آتش مهار شده است. در این حادثه خسارت به کابل‌های ابزار دقیق و برق کمپرسور وارد شده که بلافاصله ترمیم آن آغاز شد. راه‌اندازی مجدد واحد از امروز (سه‌شنبه) آغاز و تا پایان هفته تکمیل شده و واحد در سرویس کامل قرار خواهد گرفت. ضمنا قابل توجه است که این حادثه تاثیر بااهمیتی در eps شرکت نخواهد گذاشت.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gc27ARoN
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه