جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بسیاری فواید محصولات ارگانیک را در آفت‌کش‌ها و مواد شیمیایی کمتر و مواد مغذی بیشتر می‌دانند، اما مطالعات نشان‌می‌دهد که محصولات ارگانیک علاوه بر داشتن تاثیر مثبت بر سلامتی، فواید اقتصادی هم دارند. دلایل زیادی برای خرید محصولات ارگانیک وجود دارد؛  استفاده از این محصولات افراد را کمتر در معرض مواد شیمیایی قرار می‌دهند، آلودگی محیطی را کاهش می‌دهند، سبب بهبود کیفیت خاک می‌شوند، به روند گرده‌افشانی کمک می‌کنند و در نهایت محصولات مقوی‌تر و غنی‌تری می‌خورند. اما یک دلیل مهم دیگر هم برای خرید محصولات ارگانیک وجود دارد؛  مصرف بیشتر محصولات ارگانیک سود مالی بیشتری برای کشاورزان به همراه دارد.

در ماه ژوئن مطالعه‌ای در مجله علمی PNAS به چاپ رسید. هدف این مطالعه تحلیل و بررسی قابلیت رقابت‌پذیری کشاورزی ارگانیک در مقیاس جهانی بوده است. در این بررسی به تحقیق درباره 44 مطالعه در مورد 55 محصولی که در 14 کشور در آمریکایی شمالی، اروپا، آمریکای مرکزی و استرالیا کشت شده بودند، پرداخته شده‌بود. نتایج این مطالعه نشان داد که کشاورزی ارگانیک 22 تا 35 درصد از کشاورزی سنتی سودآورتر است.

لورا باتچا، مدیر اجرایی سازمان تجارت ارگانیک آمریکا سال گذشته سودآوری بالای محصولات ارگانیک را روشن‌ترین و موثرترین محرک برای روی‌آوردن کشاورزان به کشاورزی ارگانیک دانست. براساس گزارش رویترز، میزان فروش محصولات کشاورزی ارگانیک در آمریکا در سال 2014 با 72 درصد افزایش نسبت به سال پیش از آن به 5. 5 میلیارد دلار رسیده است. براساس اعلام سازمان کشاورزی آمریکا 39 درصد کشاورزانی که مورد نظرسنجی قرار گرفته‌اند (حدود 5هزار و سیصد کشاورز) اعلام کرده‌اند که تولیدات ارگانیک خود را در پنج سال آینده افزایش خواهند داد.

دیوید کرادر و جان رگانولد، دو محقق دانشگاه دولتی واشنگتن تحقیقاتی روی اقتصاد کشاورزی انجام داده‌اند تا بدانند آیا کشاورزی ارگانیک سوددهی بیشتری از کشاورزی رایج و صنعتی دارد یا خیر. تحقیقات کرادر و رگانولد نشان داد که میزان برداشت محصولات کشاورزی کاشت شده به روش سنتی تا 18 درصد بالاتر از برداشت محصولات ارگانیک است و هزینه کشاورزی ارگانیک چیزی بین 5 تا 7 درصد بیشتر از هزینه کشاورزی سنتی است. اما تحقیقات این محققان همچنین نشان می‌دهد که مشتریان حاضر هستند بیش از 30 درصد بیشتر برای محصولات ارگانیک هزینه بپردازند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/mxXKeR03
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه