شنبه, ۱۰ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sat, 30 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

سندروم نام‌ گذاری

9 سال پیش ( 1394/1/18 )
پدیدآورنده : عطیه عظیمی  

زمانی که یک کسب‌وکار با محصولی نو و پرطرفدار وارد بازار می‌شود مخاطبان که مشتریان بالقوه آن محصول هستند ترغیب خواهند شد تا درباره‌ آن با دیگران صحبت کنند و از طریق قدیمی‌ترین روش بازاریابی، یعنی همان بازاریابی دهان به دهان مخاطبان به‌عنوان یک بازاریاب عمل کرده و به شرکت برای فروش بیشتر کمک کنند. وقتی سخن از صحبت مخاطبان به میان می‌آید نخستین چیزی که به ذهن می‌رسد نام مناسبی است که مردم از آن به‌راحتی یاد کنند. کسب‌وکارها و محصولات جدید و متفاوت همیشه نیازمند نامی جدید و متفاوت خواهند بود. نام‌های غیر‌اصولی محکوم به شکست هستند، امروزه قوانین بازاریابی بسیار بیشتر از زمان گذشته بازبینی و اصلاح شده است و بسیاری از اشتباهات قدیمی آن دیگر تکرار نمی‌شود.

انتخاب نام مناسب یکی از نخستین‌ و مهم‌ترین‌ مراحل شروع کار و شروع یک موفقیت ماندگار برای یک شرکت است. در نظر داشتن این مورد با توجه به اینکه تا چه اندازه می‌خواهیم نام شرکت ما به یک برند تبدیل شود، مهم است. بهتر است قبل از نامگذاری، درباره‌ تبلیغات کمی اطلاعات کسب کنیم. زیرا روش‌های تبلیغات و نام‌گذاری با هم ارتباط بسیار دارند. در دنیای ارتباطات امروزی، اینترنت و وب‌سایت‌ها نقش بسزایی در بازاریابی و فروش کسب‌وکارها بازی می‌کنند.

هر نامی برای یک گروه یا یک رشته‌ خاص فعالیت اقتصادی به کار می‌آید. استفاده از بودجه بازاریابی به‌صورت اشتباه در برندینگ و تبلیغات به‌نوعی هدر دادن بودجه است و این برای کسب‌وکار ما به‌صورت یک سندروم ظهور می‌کند که متخصصان مانند یک پزشک باید آن را شناسایی کرده و به درمان آن بپردازند. به‌عنوان مثال نام‌های تکراری، بودجه و انرژی زیادی را برای برندینگ خود نیاز دارند.

برای پیشگیری از بروز این نوع سندرم کسب‌وکارها باید به دنبال نامی باشند که مصرف‌کننده با گفتن آن آهنگ خاصی را نیز بشنود. واج‌آرایی کلمات بسیار مهم است، مثلا استفاده از واژه‌هایی که با مصوت‌های یکسان آغاز می‌شوند.نام‌های صدا‌دار می‌توانند به سرعت صداساز نیز شوند و سروصدا چیزی است که شرکت‌ها در برندینگ به‌شدت به آن نیاز خواهند داشت. از طرفی نام‌های صدادار شانس بیشتر در تبلیغات خود به‌صورت موثر خواهند داشت. متخصصان در هر شرکت با جست‌وجو کردن اسمی که انتخاب کرده‌اند در موتورهای جست‌وجوی قوی و پرکاربرد می‌توانند مطمئن شوند که هیچ شرکتی با اسم متشابه یا کمی متفاوت‌تر از اسمی که انتخاب کرده‌اند وجود ندارد بنابراین باید به اسمی که قرار است انتخاب شود به اندازه‌ کافی فکر شود و مورد بررسی قرار گیرد، چراکه در نهایت این اسم می‌تواند سود کسب‌وکار را چندین برابر کند.

نام‌های خوب بیشتر می‌فروشند، سهم بازار بیشتری به دست می‌آورند؛ در خاطر مصرف‌کننده باقی می‌مانند و شانس کسب پیروزی نهایی در بازار برای‌شان به‌مراتب بیشتر از نام‌های تکراری، غیر‌استاندارد و پیش پاافتاده یا پیچیده است. باتوجه به این توضیحات یک عملیات واقعی و سنجیده بازاریابی برای انتخاب نام مناسب، درصورتی‌که هوشمندانه و آگاهانه انجام شود، پیروز میدان نبرد بازار خواهد بود. بنابراین پیشنهاد می‌شود که قبل از ابتلا به این نوع سندروم به فکر کسب اطلاعات و آگاهی در مورد نام‌گذاری بوده تا کار کسب‌وکارمان به درمان‌های پیچیده و پرهزینه نکشد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/bnGXPuKB
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه