جمعه, ۲ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Fri, 23 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز
حاشیه‌های جلسه مجلس با تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به نقل از نمایندگان

سنا به دنبال سنگ‌اندازی در مسیر مذاکرات

9 سال پیش ( 1394/3/4 )
 

جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با مهر درخصوص جلسه مجلس شورای اسلامی با محمد جوادظریف ضمن اشاره به این موضوع که در این جلسه ظریف وزیر امور خارجه، عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده، منصوری آرانی و علاءالدین بروجردی دو عضو فراکسیون رهروان و علی اصغر زارعی و علیرضا زاکانی دو عضو فراکسیون اصولگرایان سخنرانی کردند گفت: اعضای فراکسیون اصولگرایان به‌عنوان منتقدان بر لزوم رعایت خطوط قرمز درخصوص مباحث مربوط به بازرسی از مناطق نظامی و بازجویی از دانشمندان تاکید کرده و لزوم هماهنگی سیاست‌های تیم مذاکره‌کننده با سیاست‌های نظام را مورد توجه قرار دادند. عراقچی اعلام کرد نطنز، فردو و آب سنگین اراک همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند. ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ضمن پاسخگویی به ابهامات نمایندگان، خواستار اعتماد به مذاکره کنندگان شد و اعلام کرد براساس دیدگاه‌های رهبری انقلاب و در چارچوب خطوط قرمز حرکت می‌کنیم.

46457558686586

همچنین عبدالرضا عزیزی، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه دیروز مجلس با تاکید بر اینکه در این جلسه پس از سخنرانی ظریف و عراقچی، علیرضا زاکانی و علی‌اصغر زارعی، دو عضو فراکسیون اصولگرایان و علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی سخنرانی کردند گفت: وزیر امور خارجه اطمینان داد که در مذاکرات هسته‌ای، خطوط قرمز را رعایت می‌کند و از نمایندگان خواست به شایعات توجه نکنند. ظریف با صراحت اعلام کرد اگر به توافق نرسیم، آسمان به زمین نمی‌رسد. همچنین برای دستیابی به توافق نهایی در چارچوب خط‌قرمزها و منافع ملی تلاش می‌کنیم. حسین گروسی، نماینده مردم شهریار در مجلس نیز درخصوص جزییات جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه گزارشی از اقدامات کارشکنانه سنای آمریکا ارائه داد، گفت: ظریف اعلام کرد سنا به دنبال سنگ‌اندازی در مسیر مذاکرات است. وزیر امور خارجه اعلام کرد ایران بر مواضع منطقی و عقلانی خود پافشاری می‌کند و اگر قرار است عهدشکنی صورت گیرد بهتر است از سوی آنان باشد. 

از سوی دیگر نیز همزمان با باز شدن درهای مجلس به روی خبرنگاران پس از جلسه غیر‌علنی خبرنگاران با حلقه‌ای از نمایندگان مواجه شدند که در پایان جلسه، دور ظریف را گرفته بودند و در این میان دو نفر از نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری نیز با بالابردن صدای خود، اعتراض خود را به سخنرانی وزیر امورخارجه در مجلس نشان دادند. این اتفاق درحالی بود که علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی گزارشی از جلسه غیرعلنی مجلس ارائه داد و توضیحات ظریف را بسیار خوب و کافی عنوان کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Zu8UXn4M
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه