چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
از میان خبرها

سقوط نفت باز هم رکورد زد

8 سال پیش ( 1394/9/30 )
 

قیمت نفت برنت در پی روند بالای تولید که اشباع عرضه جهانی را تشدید کرد، به پایین‌ترین قیمت در 11 سال گذشته سقوط کرد. به گزارش ایسنا، قیمت نفت برنت برای تحویل در فوریه در معاملات ICE بازار لندن حدود 2درصد یا 71 سنت کاهش یافت و به 36.17 دلار در هر بشکه رسید که پایین‌ترین قیمت معاملات از ژوییه سال 2004 به این طرف بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 32 سنت یا حدود یک درصد کاهش یافت و به 34.41 دلار در هر بشکه رسید. هر دو قیمت مبنا از ابتدای سال 2015 تاکنون حداقل 35 درصد کاهش داشته‌اند. 

6422642246247642247835835835835783535783

به گفته تحلیلگران، در شرایطی که کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک به رقابت برای سهم بازار ادامه می‌دهد، قیمت نفت همچنان تحت فشار خواهد ماند. دانیل آنج، تحلیلگر انرژی «فیلیپ فیوچرز» در این خصوص اظهار کرد: بازار در حال حاضر، کاملا ضعیف است و کاهش قیمت نفت برنت به 35 دلار در هر بشکه در کوتاه‌مدت بعید نیست اما تقاضا برای خرید ارزان از سوی مدیران صندوق‌های بیمه ریسک ممکن است به بالا رفتن قیمت‌ها کمک کند. 

صعود ارزش دلار آمریکا که ارز استاندارد صنعت نفت است، در کاهش قیمت‌های نفت موثر بوده، زیرا قوی شدن دلار، نفت را برای معامله گرانی که از ارزهای خارجی استفاده می‌کنند، گران‌تر می‌کند. براساس گزارش وال استریت ژورنال، شمار حلقه‌های چاه فعال آمریکا هفته گذشته با 17 حلقه افزایش، به 541حلقه رسید و مقاومت تولیدکنندگان شیل این کشور با وجود استمرار قیمت‌های پایین را منعکس ساخت. طبق اعلام دولت آمریکا، آمار اخیر برآورد ذخایر نفت خام این کشور را به حدود 490 میلیون بشکه رساند که بالاترین میزان مشاهده شده در 80 سال گذشته است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0yagAKIo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه