یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

سقوط دوباره قیمت سنگ‌آهن

9 سال پیش ( 1393/7/28 )
 

بعد از یک افزایش قیمت در روزهای پایانی ماه سپتامبر خصوصا افزایش قیمتی که در روز دوشنبه گذشته صورت گرفت قیمت سنگ‌آهن بار دیگر در بازار کاهش یافت. بعد از تجربه مبلغ 158. 90 دلار در ماه فوریه صنعت تولید سنگ‌آهن در دهم ماه مارس با یک شوک روبه‌رو شد و با یک کاهش بی‌سابقه در قیمت از زمان بحران مالی سال 2009-2008 مواجه شد.

گفتنی است که بازیابی قیمت‌ها از سقوط قبلی بسیار سریع اتفاق افتاد، اما در میانه ژوئن سقوط قیمت سنگ‌آهن به دلیل نگرانی‌های موجود از تولید مازاد بر نیاز در بازار و کاهش تقاضای بزرگ‌ترین مصرف‌کننده این محصول یعنی چین دوباره آغاز شد.

پس از افزایش قیمت سنگ‌آهن به دلیل افزایش تقاضا از سوی چین و افزایش صادرات و رسیدن قیمت این محصول به جایگاه قبلی خود تحلیلگران انتظار کاهش دوباره قیمت را پیش‌بینی می‌کردند.

چین که با مصرف دو سوم سنگ‌آهن تولید شده در جهان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده این محصول در جهان به شمار می‌رود و میزان مصرف آهن و فولاد این کشور تقریبا با تمام کشورهای دنیا برابری می‌کند میزان واردات سنگ‌آهن خود را در 9ماه ابتدایی امسال 17درصد افزایش داده است. همچنین میزان تولید سنگ‌آهن توسط معادن چین با وجود همه دشواری‌ها و هزینه‌های بالا 15درصد افزایش یافت.

گفتنی است دو سال پیش 120 دلار کف قیمت بازار برای سنگ‌آهن محسوب می‌شد، در آن زمان تحلیلگران معتقد بودند چنانچه قیمت این محصول به کمتر از این مقدار در بازار برسد تولید‌کنندگان عرضه سنگ‌آهن به بازار را متوقف می‌کنند. پس از رسیدن قیمت به 100 دلار در هر تن، تحلیل‌ها حاکی از آن بود که تولید‌کنندگان چنانچه قیمت‌ها به کمتر از این مقدار برسد عرضه آن را به بازار متوقف خواهند کرد. هم‌اکنون و با رسیدن قیمت سنگ‌آهن به 80 دلار در هر تن پیش فرض‌ها در مورد بازار داخلی چین که سالانه رقمی بین 350 تا 400 میلیون تن سنگ‌آهن تولید می‌کند شدیدا در بوته آزمایش قرار گرفته است.

طبق گزارش‌ها و تحقیقات اخیر کارخانه‌های تولید فولاد درچین رقمی در حدود 35 درصد بیشتر از سایر تولید‌کنندگان سنگ‌آهن در جهان حق بیمه پرداخت می‌کنند. در حالی که ظرفیت تولیدی کارخانه‌های فولاد در چین تنها امکان صدور 300 میلیون تن را برای صادر‌کنندگان فراهم می‌کند. باید دید با برنامه‌های ریـیـس‌جـمهور جـــدیـد چین «ژی جینگ پینگ» برای ایجاد اصلاحات به منظور دستیابی به بازار آزاد و بهبود وضعیت صنایع سنگین و دولتی این کشور، تا چه زمانی تولید‌کنندگان سنگ‌آهن در چین می‌توانند از قیمت 100 دلار در هر تن در مقابل دولت این کشور دفاع کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/RYnZybwc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه