یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

وزیران خارجه ایران و انگلیس روز جمعه تأیید کردند که صدور ویزای سفارتخانه‌های دو کشور در تهران و لندن آغاز می‌شود. به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف و فیلپ هاموند روز جمعه بعد از پایان مذاکرات یک ساعت و نیمه خود در لندن در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کردند این صدور ویزا در چند هفته آینده انجام می‌شود.

5745643426437432462343473473442623473457

ظریف گفت: فرصت بسیار خوبی بود که در حاشیه اجلاس کمک‌کنندگان به سوریه دیدارهای دوجانبه‌ای در لندن با مقامات انگلیس داشته باشیم. در دیدار امروز علاوه بر مسائل منطقه‌ای در مورد نحوه اجرای برجام و همچنین موضوع همکاری‌های بانکی و اقتصادی و سرمایه‌گذاری صحبت کردیم. وی افزود: دراین دیدار توافق کردیم که تا چند هفته دیگر دو کشور صدور ویزا برای شهروندان عادی و گذرنامه‌های عادی را شروع کنند. به نظر ما این اقدام، یک حرکت مثبت در جهت تبادل بیشتر بین مردم دو کشور است و امیدواریم که به درک بهتر از یکدیگر کمک کند. 

وزیر خارجه انگلیس نیز درباره تأخیر شروع برقراری روابط بانک‌های دو کشور گفت: با همکاری همتاهای آلمانی، فرانسوی و ایرانی درصدد هستیم تا مشکلات موجود را حل کنیم. محمدجواد ظریف که برای شرکت در اجلاس بین‌المللی «کمک به سوریه» در لندن به سر می‌برد پیش از آن در پارلمان انگلیس سخنرانی کرد و از آمادگی ایران برای از سرگیری روابط دیپلماتیک با عربستان خبر داد. 

ظریف در پارلمان انگلیس گفت: هیچ كشوری در بحث حقوق بشر نمی‌تواند مدعی باشد كه كامل است و هیچ نقصی ندارد. نگرانی‌هایی در رابطه با نقض حقوق بشر در غرب به‌ویژه در ارتباط با پدیده اسلام‌هراسی و اعمال تبعیض در زمینه حقوق مسلمانان و اقلیت‌های گروهی و قومی داریم. متأسفانه دولت‌های غربی به دلیل روابط تجاری و منافع حاصله از فروش سلاح به برخی كشورهای منطقه، نقض حقوق بشر در این كشورها را نادیده می‌گیرند.

ظریف افزود: در حادثه منا، كمترین قصور دولت عربستان اهمال و نادیده گرفتن مسئولیت‌های ذاتی خود در قبال حجاج به‌ویژه حجاج ایرانی بوده است. با وجود این ما در برابر این اهمال كه منجر به كشته شدن صدها ایرانی شد، رابطه را قطع نكردیم. در حادثه سفارت عربستان كه هیچ تبعه سعودی كمترین صدمه‌ای ندید، ما اقدامات لازم برای برخورد با خاطیان را اتخاذ كردیم، اما آنها با بهانه‌جویی رابطه را قطع كردند.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: دولت عربستان مانع عمده در مسیر پیشبرد راهكارهای سیاسی برای بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه است. ظریف تصریح کرد: ایران آمادگی دارد تا با كشورهای منطقه برای تأمین صلح و ثبات و آرامش همكاری سازنده داشته باشد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8QXAqmTW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه