جمعه, ۵ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بودجه 1395 هنوز هم بلاتکلیف مانده است. این در حالی است که کمتر از دو ماه به زمان اجرایی شدن قانون بودجه باقی نمانده است. از سوی دیگر، در جلسه دیروز مجلس اعلام شد که به هیچ عنوان نمی‌توان تا پایان سال لوایح بودجه سال بعد و جزییات برنامه ششم توسعه را مورد بررسی قرار داد و مفاد آن را نهایی کرد. بنابراین دولت یازدهم مجاب است که هر چه سریع‌تر لایحه دو یا سه دوازدهم بودجه را به مجلس ارائه کند. پیش از این نیز دولت به دلیل فضای حاکم تحریم و نهایی شدن برجام با تاخیر 40 روزه لوایح برنامه ششم توسعه و بودجه را به بهارستانی‌ها تقدیم کرد.

به گزارش صدای اقتصاد، البته در این میان سخنگوی دولت اعلام کرد، با وجود همزمان شدن زمان بررسی لایحه بودجه با انتخابات مجلس، بازهم فرصت کافی برای تصویب لوایح وجود دارد و بعید است که به ارائه لایحه سه دوازدهم نیازی باشد.

435634623463473573457246246247335834

محمدباقر نوبخت با این توضیح که طبق ماده 186 آیین‌نامه داخلی مجلس از زمان ارائه لایحه در مجلس تا زمانی که نمایندگان پیشنهادات خود را به کمیسیون‌های تخصصی ارائه و مورد بررسی قرار گرفته و به کمیسیون تلفیق برود و از این کمیسیون به مجلس برگردد، حدود 30 روز وقت لازم است، گفت: معمولا اگر مجلس دو یا سه شیفت کار کند حدود یک هفته تا 10 روز در جلسه علنی بررسی انجام می‌دهد که در این حالت در نهایت حدود 40 روز وقت لازم است که البته کمتر از این هم کاملا امکان‌پذیر است. پس قانون 40 روز را مشخص کرده است.

محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس با بیان اینکه در حال حاضر مجلس کار رسیدگی به بودجه را آغاز کرده و حتی کمیسیون تلفیق جهت انجام مقدمات کار و انتخاب هیات رئیسه نیز تشکیل شده گفته که در این بین ما نمی‌توانیم حق نمایندگان را نادیده بگیریم، چرا که طبق آیین‌نامه نمایندگان 10 روز برای ارائه پیشنهادات در مورد بودجه به کمیسیون‌های تخصصی فرصت دارند و کمیسیون‌های تخصصی نیز 15 روز فرصت بررسی پیشنهادات و ارائه گزارش نهایی را به کمیسیون تلفیق دارند. بر این اساس طبق جدول زمان‌بندی آیین نامه به هیچ وجه امکان رسیدگی لایحه بودجه تا پایان سال 94 در مجلس وجود ندارد. این درحالی است که مروری بر زمان ارائه لایحه بودجه به مجلس و زمان تصویب و برگرداندن قانون به دولت نشان می‌دهد که حتی در دورانی که لایحه با تاخیر بیشتری به مجلس رفته و حتی همزمان با انتخابات نیز بوده است باز هم تجربه تصویب تا قبل از پایان سال وجود دارد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/en2HECqI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه