پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

سرمایه گذاری شیلاتی

9 سال پیش ( 1393/12/13 )
 

میگــو یکــی از فرآورده‌های دریـایی با خاصیت‌های فراوان است که متاسفانه سرانه مصرف آن در کشور ما بسیار پایین است. عملیات تکثیر، پرورش، ذخیره‌سازی و برداشت میگو هر ساله در کشور از فروردین ماه آغاز می‌شود و تا اوایل دی‌ماه ادامه می‌یابد. با این حال گزارش‌ها نشان می‌دهد تولید میگوی پرورشی در سال‌جاری رشد مثبتی داشته است که به دلیل افزایش تقاضا، شرایط مناسب تولید و بازار خوب داخلی امسال تعداد میگوکاران کشور در استان‌های جنوبی و شمالی افزایش یافت که همین امر موجب افزایش سقف تولید میگوی پرورشی امسال نسبت به سال گذشته شد.

بیشترین میزان تولید میگوی پرورشی کشور مربوط به استان‌های بوشهر، هرمزگان، خوزستان و گلستان است که سال گذشته 12 هزار و 700 تن میگو از چهار هزار و 779 هکتار مزارع سطح زیر کشت این محصول برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارجی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سرمایه‌گذاری، رییس سازمان شیلات ایران پیش‌بینی کرده که باتوجه به شرایط مطلوب تولید و استقبال میگوکاران، 17 هزارتن میگو در سال‌جاری تولید شود که این میزان نسبت به سال گذشته بیش از 30 درصد رشد نشان می‌دهد. معاون وزیر جهادکشاورزی از ارائه تسهیلات برای توسعه برخی بخش‌های شیلاتی خبر داد و گفت: هم‌اکنون شرایط برای ورود سرمایه‌گذاران در عرصه‌های مختلف شیلاتی از جمله پرورش ماهی در قفس، صید فانوس ماهیان در اعماق دریای عمان و صید در آب‌های بین‌المللی فراهم است و تسهیلات مورد نیاز به متقاضیان ارائه خواهد شد.

صالحی درباره میزان بودجه پیشنهادی سال 94 این بخش تصریح کرد: در لایحه بودجه پیشنهادی سال94، بودجه عمرانی سازمان شیلات ایران نسبت به سال گذشته بیش از 20 درصد افزایش دارد. در عمل با‌توجه به پتانسیل و ظرفیت‌های موجود در بخش شیلات ایران، به هر میزان که بودجه عمرانی رشد پیدا کند به همان میزان نیز امکان افزایش تولید محصولات شیلاتی درکشور فراهم می‌شود. با توجه به افزایش بودجه گفته شده می‌توان روی سرمایه‌گذاری در بخش شیلات حساب‌های مناسبی باز کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/H2QroR98
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه