چهارشنبه, ۷ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Wed, 27 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
مدیرعامل شرکت ایرتویا مطرح کرد

سرمایه‌گذاری در صنعت خودروی ایران زیر ذره بین تویوتا

9 سال پیش ( 1394/6/30 )
 

روز گذشته ایران و ژاپن تفاهم‌نامه تشویق سرمایه‌گذار خارجی امضا کردند تا گامی در جهت گسترش همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور برداشته شود. همکاری ایرانی‌ها با چشم‌بادامی‌های آسیای شرقی، یکی از موضوعاتی است که پس از برداشته شدن تحریم‌ها همواره موردتوجه افکار عمومی قرار گرفته و مورد پرسش واقع شده است. حالا مدیرعامل شرکت ایرتویا می‌گوید که تویوتا در حال بررسی سرمایه‌گذاری در صنعت خودروی ایران است.

عبدالرضا فهیمی، مدیرعامل شرکت ایرتویا (نماینده انحصاری شرکت تویوتا در ایران) در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت تویوتا برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری در ایران و داخلی‌سازی محصولاتش دارد؟ به «فرصت امروز» گفت: این برنامه باید در سیاست‌های کلان شرکت تویوتا قرار گیرد. ما خوشحال خواهیم شد که این اتفاق رخ بدهد و از انجام هر اقدامی برای تسریع این ماجرا چشم‌پوشی نمی‌کنیم. همه شرکت‌های صاحب‌نام خودروسازی به سرمایه‌گذاری در این صنعت در ایران فکر می‌کنند.

242535241242512424252353

او درباره اینکه آیا تویوتا پیشنهاد ویژه‌ای برای ایران داشته است؟ اظهار کرد: شرکت تویوتا در حال بررسی سرمایه‌گذاری در ایران است اما هنوز به یک جمع‌بندی برای ارائه پیشنهاد نرسیده است.

خودروهای ژاپنی در ناوگان حمل‌و‌نقل شهری

ژاپنی‌ها برخلاف هیأت‌های تجاری غربی، برای نشانه گرفتن صنعت خودروی ایران هنوز در حال بررسی هستند. اما از سوی دیگر گویا تمایل ایرانی‌ها به استفاده از خودروهای کم استهلاک ژاپنی بسیار زیاد است. در همین راستا قرار است که 5‌هزار دستگاه خودروی هیبریدی ژاپنی به ناوگان تاکسیرانی تهران تزریق شود. فهیمی در نشست خبری روز گذشته خود در این باره توضیح داد: براساس تفاهم صورت گرفته 5‌هزار دستگاه خودروی هیبریدی تویوتا به ناوگان حمل‌و‌نقل شهری اضافه خواهد شد.

عضو انجمن واردکنندگان خودرو از ورود ۵‌هزار خودروی هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی خبرداد و گفت: ۲۰۰ تا ۵۰۰ دستگاه از این خودروها امسال وارد ناوگان می‌شود. قرار است تا پایان سال ۲۰۰ تا ۵۰۰ دستگاه خودروی هیبریدی وارد ناوگان تاکسیرانی شهر تهران شود و سال بعد هم 2‌هزار دستگاه خودروی وارداتی هیبریدی به این ناوگان وارد خواهد شد تا بتوانیم با گذشت چند سال، ۵‌هزار دستگاه خودرو را به ناوگان حمل‌و‌نقل شهری ملحق کنیم.

عضو انجمن واردکنندگان خودرو افزود: گارانتی این خودروها تماما از سوی واردکننده رسمی ارائه می‌شود و ارائه گارانتی به واردکنندگان غیررسمی سپرده نمی‌شود، این در حالی است که اگر قرار باشد ایران کشوری گردشگر‌پذیر شود، باید روی حمل‌و‌نقل عمومی و شهری خود، کار بسیاری انجام دهد، ضمن اینکه خودروها در تملک نماینده رسمی خودروساز خارجی قرار می‌گیرند و راننده‌هایی از سوی این نماینده استخدام می‌شود.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه هزینه واردات خودروهای هیبریدی بسیار پایین‌تر از واردات سایر خودروها است، می‌توان امیدوار بود که این تاکسی‌ها با شرایط مناسب‌تری وارد کشور شوند، ضمن اینکه دولت یارانه‌هایی را نیز برای خودروهای هیبریدی در نظر گرفته که منجر به کاهش قیمت تمام شده واردات می‌شود.

واردکنندگان نقشی در کمپین نخریدن خودرو ندارند

کمپین نخریدن خودرو نیز از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد. بسیاری از منتقدان این کمپین عنوان می‌کردند که واردکنندگان خودرو در سایه گردانندگان اصلی این کمپین هستند اما فهیمی این اتهام را رد کرد. 

مدیرعامل شرکت ایرتویا در این زمینه تصریح کرد: سیاست‌زدگی در اقتصاد بسیار بالا است و خودرو هم درگیر مسائل سیاسی شده، این در حالی است که ورود مباحث سیاسی به موضوعات اقتصادی، یک کار را از قاعده و روال عادی خود خارج می‌کند و تحلیل آن به شکل سیاست‌زده هم اشکال ایجاد می‌کند، این در حالی است که به نظر می‌رسد بخشی از رکود فعلی نیز ناشی از سیاست‌زدگی اقتصادی است.

فهیمی افزود: وقتی کسی تحت فشار باشد، اتهام زدن به دیگران را راحت انجام می‌دهد و این موضوع نیز اتهامی است که صحت ندارد. کلاس قیمتی خودروهای وارداتی قابل رقابت با خودروهای داخلی نیست و اصولا واردکنندگان خودرو تمایلی به ایجاد چنین کمپین‌هایی ندارند.

او با بیان اینکه عرضه خودرو باید براساس نیاز مصرف‌کننده انجام شود، گفت: اگر این مسئله را مدنظر داشته باشیم، به متهم کردن یکدیگر نمی‌پردازیم. آب راه خود را پیدا می‌کند و بالاخره اگر خودروهای داخلی نتوانند نیاز مردم را تامین کنند، ممکن است یک واردکننده بتواند این کار را انجام دهد، اما این مسئله به معنای آن نیست که واردکنندگان با نقض قانون نسبت به واردات اقدام کنند.

این عضو انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه در شرایطی که واردکننده با پرداخت تعرفه‌های نسبتا سنگین واردات خودرو می‌تواند تولید داخل را به چالش بکشد، اتهام زدن کار درستی نیست، تاکید کرد: در حال حاضر تولیدات داخل در شرایطی قرار دارند که واردکنندگان خودرو قدرت رقابت با خودروسازان داخلی را دارند و می‌توانند رقبای خود را از رده خارج کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2Mz5qnTp
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتامحاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه