رسم بر این بود که سه شنبهها در این ستون به معرفی شخصیتهای برجسته و شرکتهای تبلیغاتی پرداخته میشد اما حوادث تروریستی هفته گذشته در پاریس، علاوه بر آنکه باعث شد نگاهمان مجددا به تمام قربانیان خشونت و تروریسم -مانند مردم بیگناه فلسطین، سوریه، لبنان، ترکیه، عراق و فرانسه- معطوف شود، روال همیشگی این ستون را نیز تحت تاثیر قرار داد.در این شماره از ستون ستارههای تبلیغات، به معرفی تبلیغاتچیهایی میپردازیم که در حملات تروریستی هفته پیش جان خود را از دست دادند.
یکشنبه گذشته ارسال یک پست کوتاه که خبر از کشته شدن دو عضو شرکت پابلیسیز (Publicis) میداد، فضای تبلیغات را در فرانسه تحت تأثیر قرار داد اما متاسفانه کارکنان پابلیسیز تنها تبلیغاتچیهایی نبودند که در میان کشتهشدگان «باتاکلان» بودند. یانیک بُلُر (Yannick Bollore)، مدیر اجرایی هوس (HAVAS) نام و تصویر چهار تن از همکارانش را که در این حادثه درگذشته بودند منتشر کرد. هرچند وی از انتشار نام کامل آنها سرباز زد اما گزارشها خبر از کشته شدن «فرانسیس خاویر پریوو» (François-Xavier Prévost) مدیرتبلیغات این شرکت میدهد.
همانطور که اشاره شد، فابریس دوبوآ (Fabrice Dubois) کپیرایتر ارشد گروه پابلیسیز و یانیک ماوییل (Yannick Minvielle) مدیر خلاقیت این مجموعه جزو قربانیان حادثه تروریستی بودهاند. آقای دوبوآ در تولید تبلیغات متنوعی در طول 13 سال حضورش در پابلیسیز مشارکت داشت. از جمله این کارهای مهم میتوان به کمپینهای Renault›s Twingo automobile, telecom Orange، Stihl power tools اشاره کرد. او همچنین در ساخت تبلیغات برای اتحاد بینالمللی ضد تبعیض نژادی شرکت داشت که این مجموعه کار نیز جزو کارهای برجسته تبلیغاتی بهحساب میآید.
مشاور کسبوکار