پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص کل بورس و اوراق بهادار روز شنبه، هفته کاری جدید را با رونقی اندک آغاز کرد و با 155 واحد رشد به رقم 76هزار و 138 واحد رسید. در هفته گذشته شاخص افت‌های نسبتا زیادی داشت به طوری که اکثر نمادها روند کاهشی داشتند و شاخص کل وارد کانال 75هزار واحدی شده بود، اما با رشد، شاخص کل بورس اوراق بهادار به فاز مثبت بازگشت و توانست تابلوی تالار بورس را سبز کند.

با این حال بازار سهام با معاملاتی کم حجم نخستین روز معاملاتی خود در هفته جاری را آغاز کرد. بازاری که به نظر می‌رسد هنوز برای ورود پررنگ‌تر در تالار شیشه‌ای نیازمند اعتماد به نفس بیشتری به‌ویژه از سوی سهامداران عمده حقوقی و بازارگردان‌های آنهاست. در این بین تک‌سهم‌ها و شرکت‌های کوچک بازار همچنان پر اقبال‌ترین صنایع بورسی برای معامله‌گران اغلب کوتاه‌مدت نگر بازار سهام هستند.

سبز شکننده شاخص کل با صف خرید گروه خودرو

سیگنال‌های خرید در گروه خودرو

بازار سهام در حالی به استقبال فصل مجامع رفته که امکان کسب سود با توجه به کمبود نقدینگی برای بازارگردانی سهام به‌شدت به دنبال نوسان‌گیری و شرکت‌های برخوردار از سهام شناوری پایین است. هم‌اکنون صنایع قطعه‌سازی، کانی‌های غیر‌فلزی، تک‌سهم‌های بازار پایه و فرابورس در کنار برخی از خودرویی‌های پر نوسان مورد توجه بازار هستند. چنانکه روز گذشته فولاد هرمزگان جنوب پر حجم‌ترین نماد معاملاتی بازار سهام زیر سایه عرضه‌های سنگین حقوقی این سهم بود.

در گروه فلزات اساسی شرکت آهن و فولاد ارفع نیز شاهد معاملاتی متعادل و روان روی صفر تابلو بود. در روز گذشته گروه‌های خودرویی، سرمایه‌گذاری‌ها و بانک‌ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه‌های صنعت قرار گرفتند. یکی از موارد مهم در رشد شاخص کل در کف قیمتی قرار گرفتن، بسیاری از نمادهای خودرویی از منظر تکنیکال است که براساس آن سیگنال‌های خرید برای سهم‌های این گروه صادر شده است. در شرایط فوق و از منظر فاندامنتال و بنیادی خودرویی‌ها اگر قراردادهای‌شان قطعی شود یا موضوع افزایش سرمایه آنها از طریق تجدید ارزیابی دارایی‌ها حل شود، بازار رونق می‌گیرد و با تاثیرگذاری بر کلیت بازار، صنایع دیگر نیز برمی‌گردند.

رشد بیش از 3 واحدی آیفکس

در بیست و پنجمین روز اردیبهشت‌ماه در مجموع 370میلیون و 690هزار ورقه بهادار در 42هزار نوبت به ارزش 2هزار و 96میلیارد ریال در بازار فرابورس مورد معامله قرار گرفت. آیفکس هم رشد بیش از سه‌واحدی را ثبت کرد و به 797 واحد رسید.

با خریدوفروش 84میلیون و 540هزار سهم ذوب‌آهن اصفهان به ارزش 173میلیارد ریال، بیشترین حجم و ارزش معاملات بازار سهام در این نماد رقم خورد و نماد بانک دی، سرمایه‌گذاری مسکن تهران و پالایش نفت لاوان پربیننده‌ترین نمادهای دیروز بازار بودند. شرکت‌های بهمن دیزل، افرا نت و معادن مس تکنار بیشترین افزایش قیمت و نیرو سرمایه، بیمه نوین و قند چهارمحال بیشترین افت قیمت را تجربه کردند.

در بازار اول 22میلیون و 340هزار ورقه بهادار به ارزش 43میلیارد و 750میلیون ریال و در بازار دوم 237میلیون و 390هزار ورقه بهادار با رقم 686میلیارد ریال دادوستد شد. در عین حال در بازار اوراق با درآمد ثابت، بالاترین حجم معاملات مربوط به دادوستد 400هزار ورقه مشارکت میدکو بود که ارزش آن به عدد 400میلیارد ریال رسید و در بین نمادهای فرابورسی به لحاظ ارزش در جایگاه اول قرار گرفت. علاوه بر این، ارزش معاملات دیروز در چهار نماد اسناد خزانه اسلامی از 114میلیارد ریال گذشت.

در روز گذشته، اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن ضمن افت قیمت در اغلب نمادها در محدوده 807 تا 830هزار ریال دست به دست شد و بالاترین قیمت این اوراق در نماد فروردین‌ماه 95 رقم خورد. بالاترین حجم و ارزش معاملات ETF نیز متعلق به معامله 4میلیون و 860هزار سهم صندوق سرمایه‌گذاری اعتمادآفرین پارسیان بود و صندوق‌های آرمان آتی کوثر و اطلس در رده‌های بعدی قرار گرفتند. همچنین نماد معاملاتی اوراق اجاره شرکت قطارهای مسافری و باری جوپار جهت آغاز معاملات ثانویه از دیروز در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران گشایش یافت.

بازگشایی‌های فرابورسی

در نخستین روز هفته شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت بیمه آرمان پس از برگزاری مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده صاحبان سهام و نماد معاملاتی شرکت کشتیرانی دریای خزر پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه و اعمال تصمیمات مجمع مذکور در سامانه معاملاتی، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50درصد و نماد معاملاتی حق تقدم خرید سهام شرکت مذکور با توجه به عدم تکمیل معاملات حجم مبنای نماد اصلی و همچنین با توجه به عدم ثبت افزایش سرمایه شرکت تا تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام و اینکه به دارندگان حق تقدم سود تعلق نخواهد گرفت، بودیم و نماد معاملاتی شرکت داروسازی تولید دارو جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام در روز دوشنبه و نماد معاملاتی شرکت بهمن دیزل با توجه به دریافت اطلاعات واقعی سال مالی 1394، متوقف شد.

ارتباط با نویسنده : sadrolgharavi@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/j0aUzvio
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه