معاون اول رئیسجمهور با اعلام اینکه پایان سال ۹۵، قطعه یک آزادراه تهران-شمال زیر بار ترافیک میرود، گفت: امیدواریم منابع مالی مطمئنی برای ساخت قطعه سه این آزادراه تامین کنیم. اسحاق جهانگیری در جریان بازدید از قطعه یک آزادراه تهران- شمال با بیان اینکه مسئولان پروژه قول دادند که تا پایان سال ۹۵ قطعه یک زیر بار ترافیک برود، اظهار داشت: ساخت قطعه دو این آزادراه هم شروع شده و بزرگترین تونل جادهای کشور قرار است در همین قطعه احداث شود.
معاون اول رئیسجمهور با اشاره به اینکه در قطعه یک آزادراه تهران-شمال هم تونل ۴۸۰۰متری وجود دارد، افزود: امیدواریم بتوانیم منابع مالی مطمئنی را برای قطعه سه تامین کنیم تا ساخت این قطعه هم شروع شود. جهانگیری افزود: میخواهیم به ملت ایران بگوییم که مجموعه مهندسی کشور به منطقهای رسیده است که پروژههای پیچیده و بزرگ را با تکیه بر توان داخلی انجام میدهند. معاون اول رئیسجمهور با تاکید بر اینکه روند احداث آزادراه در سالهای گذشته با کندی مواجه بود، تصریح کرد: در حال حاضر اراده جدی شکل گرفته تا این آزادراه را تکمیل کند تا در خدمت ملت ایران قرار گیرد.
در این بازدید مدیرعامل شرکت آزادراه تهرانشمال نیز با اشاره به اینکه از تیرماه سال گذشته ۹۰۰میلیارد تومان در قطعه یک این آزادراه هزینه شده است، گفت: ساخت تونل قطعه یک توسط پیمانکار چینی پیش از موعد مقرر به پایان رسید. مهران اعتمادی اظهار داشت: از تیرماه سال گذشته ۹۰۰میلیارد تومان قرارداد با پیمانکاران ایرانی برای قطعه یک این آزادراه بسته شده است.
وی با اشاره به اینکه پنج پیمانکار ایرانی در این پروژه فعال هستند، گفت: مبلغ قراردادهای این پنج پیمانکار ۱۳۵میلیارد تومان، ۱۲۵میلیاردتومان، ۷۸میلیارد تومان، ۹۵میلیارد تومان و ۹۵میلیارد تومان دیگر است. اعتمادی با اشاره به اینکه پیمانکار چینی با حدود ۷۰میلیون دلار اعتبار در حال کار در قطعه یک است، افزود: این پیمانکار چینی در حال ساخت تونل است و زمان ساخت تونل پیش از موعد مقرر به پایان رسید.
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران -شمال با اشاره به اینکه قطعه یک الان موردی ندارد و تمرکز نیروها بر این بخش است، تصریح کرد: قطعه دو از شهرستانک تا پل زنگوله به طول ۱۴ کیلومتر است که تونل البرز با طول5. 6 کیلومتر در این قطعه قرار دارد. وی با بیان اینکه در قطعه۴ که از مرزنآباد تا چالوس است، ۶۰میلیارد تومان در سه ماه خرج بازسازی و ایمنسازی آن شده، گفت: در حال حاضر این آزادراه بیش از ۹۵درصد ایمنی دارد. اعتمادی تصریح کرد: پیمانکار چینی که در تونل قطعه یک کار میکند، زودتر از موعد کار خود را به پایان رسانده اما در بخشهایی فعال است.