شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

معاون امور عمرانی استاندار مازندران گفت که یک هیأت ایرانی به ژاپن سفر کرده است تا قدم نهایی را برای ساخت نیروگاه زباله سوز از سوی یک شرکت ژاپنی در شهرستان آمل بردارد. 

به گزارش ایرنا، علی نبیان در نشست بررسی روند اجرای سد مخزنی هراز در آمل، هدف سفر هیأت ایرانی را بررسی وضعیت کارخانه های زباله سوز ساخته شده در شرکت «جی ای اس» ژاپن اعلام کرد.

وی توضیح داد: یک تیم متخصص از شرکت ژاپنی جی ای اس پیش از این با توافق وزارت کشور برای ایجاد نیروگاه های زباله سوز در شهرهای ایران به کشورمان سفر کردند و در استان مازندران، شهرستان آمل را مستعدتر از دیگر مناطق استان تشخیص دادند.

نبیان افزود: مسئولان این شرکت مجوزهای مربوطه را از کشور ژاپن برای سرمایه گذاری در ساخت نیروگاه زباله سوز در ایران و به ویژه آمل اخذ کردند و در پی آن هیأت ایرانی هم اکنون به ژاپن سفر کرده است.

نخستین هیأت شرکت جی ای اس ژاپن اواخر سال 93 برای بررسی ساخت نیروگاه زباله سوز به ایران سفر کرد و دومین هیأت هم مردادماه سال 94 با سفر به شهرستان آمل، برای سرمایه گذاری در ساخت نیروگاه زباله سوز در این شهرستان ابراز تمایل کرد.

شورای اسلامی شهر آمل نیز در پی سفر هیأت ژاپنی برای تامین زمین مورد نیاز ساخت نیروگاه اعلام آمادگی کرد و زمینی را هم برای این منظور پیشنهاد داد.

معاون امور عمرانی استاندار مازندران همچنین با بیان اینکه بخشی از مسیر ساخت سد هراز در محدوده دپوی کنونی زباله شهرداری آمل قرار می گیرد، خواستار هماهنگی تمامی دستگاه ها و مسئولان شهرستان و استان برای شتاب بخشی به ساخت نیروگاه زباله سوز شد.

نبیان گفت: هرچند جابه جایی محل فعلی دپوی زباله شهرداری آمل اکنون جدی تر از گذشته در حال پیگیری است و جای نگرانی در رابطه با مشکلات زیست محیطی وجود ندارد، ولی ساخت نیروگاه مشکل زباله را ریشه ای حل می کند.

وی در عین حال خواستار همکاری دستگاه های ذی ربط استانی در صدور مجوز مکان جدید دپوی زباله شهرستان آمل شد و افزود: اکنون شهرداری آمل یک مکان دیگری را برای دپوی زباله شناسایی و اعلام کرد و باید با کسب مجوز لازم حمل زباله به آن منطقه انجام و محل دپوی زباله مشکلش حل شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/voXrhmVy
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه