پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: لایحه «تامین امنیت زنان در برابر خشونت» به کمیسیون لوایح دولت داده شده است. شهیندخت مولاوردی در همایش «به سوی جهانی عاری از خشونت علیه زنان» که شب گذشته در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه بنا بر تفسیر شورای نگهبان لوایح قضایی باید از طریق قوه قضاییه به مجلس داده شود، افزود: در این راستا توافق کردیم تا بخشی از این لایحه که جنبه‌ قضایی دارد، از طریق قوه قضاییه در لایحه اصلاح قانون تعزیرات اسلامی گنجانیده شود تا ما بتوانیم بخش‌های غیر‌قضایی را جداگانه ارائه دهیم و به نتیجه برسانیم.

وی با بیان اینکه مباحث زنان در کشور ما سیاسی شده و به‌عنوان یک پدیده امنیتی و انتظامی به آن نگریسته می‌شود، گفت: هر پیشنهاد و تدبیری که ما در حوزه‌ خشونت علیه زنان بخواهیم ارائه دهیم، تا جایی اجازه بروز و ظهور دارد که با نظر دستگاه‌های ناظر، با عرف و برداشتی که از شریعت وجود دارد، مطابق باشد. 

معاون رییس‌جمهور با بیان اینکه از جمله پیشنهادهای ما در این حوزه ایجاد خانه‌ امن با استناد به قانون مدنی بوده است، خاطرنشان کرد: طبق قانون مدنی هر گاه زن خوف ضرر بدنی، مالی و جانی داشته باشد، می‌تواند مسکن جداگانه اختیار کند. بنابراین اگر این مباحث تحت نظر وزارت دادگستری باشد مخالفت و مقاومت‌ها کمتر خواهد بود و اطمینان از اینکه کار آغاز شده به نتیجه برسد، وجود دارد. 

مولاوردی در خصوص دیگر اقدامات انجام شده در رابطه با امور زنان، به «سند امنیت زنان و کودکان در روابط اجتماعی» براساس ماده 227 قانون برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و بیان داشت: چند ماهی است که کار تدوین سند توسط وزارت کشور آغاز شده و با توجه به اطلاعات رسیده از این وزارتخانه پس از بازنگری در آن با توجه به حوادث اسیدپاشی اخیر، کار تدوین سند به‌زودی نهایی می‌شود. در صورت امکان، لایحه‌ تامین امنیت زنان در برابر خشونت و سند امنیت زنان و کودکان در امور اجتماعی در هم ادغام می‌شود، تا یک قانون داشته باشیم. در دولت هشتم کمیته ملی امحاء خشونت علیه زنان در مرکز مطالعات زنان تشکیل و پیرو آن پروژه ملی بررسی اشکال خشونت خانگی در 28 استان کشور انجام شد که حاصل کار آن 32 جلد کتاب بود. متاسفانه با اتمام کار دولت هشتم این گزارش‌ها به کنار گذاشته می‌شود و در پایان دولت نهم و دهم، هیچ نسخه‌ای از 32 جلد گزارش نه در وزارت کشور و نه در مرکزی که ما در آن حضور داریم، دیده نمی‌شود. 

معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور با بیان اینکه تاکنون چهار کنفرانس جهانی توسط سازمان ملل در حوزه زنان برگزار شده است، افزود: در اسفندماه امسال نیز بیستمین سالگرد چهارمین کنفرانس جهانی زن در اجلاس پکن 20+ برگزار می‌شود که قرار است حوزه‌های نگران‌کننده در زندگی زنان از جمله خشونت علیه زنان را مورد بررسی قرار دهد. براساس آمارها از هر سه زن، یک نفر در مقطعی از زندگی تحت خشونت فیزیکی، جسمی، روانی یا جنسی قرار می‌گیرد که به شکل مواردی مانند خشونت خانگی، آزار در محل کار، تهدید در فضای مجازی، تجاوز و غیره خود را نشان می‌دهد. 

وی با بیان اینکه ساختارهای مردسالارانه جوامع، ریشه اصلی موضوع خشونت علیه زنان است، خاطرنشان کرد: آموزش این نوع خشونت از خانواده آغاز می‌شود و افراد خشن امروزی، کودکان قربانی و شاهدان خشونت دیروزی‌اند. وی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از خشونت علیه زنان وجود ندارد، تصریح کرد: موارد خشونت علیه زنان معمولا گزارش نمی‌شود و عزم و اراده‌ای برای اینکه در آمار گنجانیده شود، وجود ندارد. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jEradmqY
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه